RandiA Skrevet 24. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2010 Syns du fortsetter fint etter pausen din. Kan bare si at bildene er veldig pene. Takker...men uvant kamera nå så jeg får ikke full telling ut av det. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 24. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2010 Bilde 22-24.juni: Idyll ved Nidelven Exif: 1/125– f/7.1 - ISO 100 Exposure Compensation:-0.33 Camera Model Name: Panasonic Lumix DMC-GF1 Lens:20mm Alternativt: Hesperis matronalis (dagfiol) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Hmm. Mystisk sti som leder ned til elven. Ankringssplass for lyssky individer som kommer langs elven? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 24. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2010 Badested kanskje, har bare vært der på vinteren før jeg. Det var der ved Nedre Leirfoss hvor vi hadde fototreff på en meget kald dag...det var mer å ta bilde av da, faktisk.(9.januar i år) Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 25. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2010 (endret) Bilde 23-25.juni: Furu - hannblomst Exif: 1/20– f/5.6 - ISO 200 Exposure Compensation: 0 Camera Model Name: Panasonic Lumix DMC-GF1 Lens:20mm Alternativt: Furu - hannblomst og hunnblomst Endret 25. juni 2010 av RandiA Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 26. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2010 Må fortsette ut Junifesten med "krise-kamera" da. Bilde 24-26.juni: Iris setosa - villinsamlet fra Alaska Exif: 1/30– f/5.6 - ISO 400 Exposure Compensation: 0 Camera Model Name: Panasonic Lumix DMC-GF1 Lens: 20mm Alternativt: Skumringstime og Hydrangena macrophylla Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Grei måte å bli tvunget til å lære seg et nytt kamera når man må bruke det som "krisekamera". Enig med Tomsi, Nidelven-bilde var mer mystisk enn idyllisk. 20mm er jo ikke akkurat noe makro, men hvordan synes du GF1 er å bruke det nå som du har prøvd det ut? Jeg blir stadig fristet til å kjøpe mer utstyr, men står i mot. Det er FOR dyrt, og blir FOR stort å dra med seg. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 27. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2010 Ja, som du sier..man blir "tvunget" til å lære seg det litt raskt. Og det virker greit. Har ikke prøvd det på auto enda, og det blir vel heller ikke brukt. Jeg tar inn bildene i Zoombrowser, og bearbeider lett i PS. Men jeg skulle gjerne brukt RAW her også, men da må jeg ta de inn i medfølgende programvare. Lett å ta med seg i hvert fall,hadde det med i lommen på tur. Tror jeg kommer til å kjøpe macro objektivet. (45mm) Det er like dyrt som kameraet, det er zoom'n også. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 27. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2010 Velger noe annet fra kveldsturen enn plante i dag. (Dessverre la jeg ikke merke til at jeg hadde kommet borti ex.comp - så jeg måtte lysne bildet litt.) Bilde 25-27.juni: Hospitalskirken i skumringen Exif: 1/800– f/5.6 - ISO 400 Exposure Compensation: -0.66 Camera Model Name: Panasonic Lumix DMC-GF1 Lens: 20mm Alternativt: Uten macro-objektiv, likevel ganske bra Sisyrinchium angustifolium (gress-lilje) Lenke til kommentar
lessis Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Kommet til mange bilder siden sist jeg var i denne tråden, og nytt kamera også; gratulerer. Stemningen ved Nidelvens bredd var mystisk og dunkelt. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 28. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2010 Bilde 26-28.juni: Alliun karataviense - savner macro-objektiv Exif: 1/320– f/5.6 - ISO 125 Exposure Compensation: 0 Camera Model Name: Panasonic Lumix DMC-GF1 Lens: 20mm Alternativt: Marihøne-(termometeret) på glasshusdøren Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Nå begynner jeg å få følelsen av at alle her på forumet kjøper GF1. Det ser ut som du greier å få pene bilder ut av det også. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 En særdeles god junifest. Orange-fargen i det første ga sitt til en flying start. Det brenner i lommeboka for et EF-S 60mm f/2.8 etter å ha sett bildene dine. Synd at 50D'en måtte inn på reparasjon. Likevel, du viser at Panasonic GF1 og 20mm f/1.7 er en særdeles trivelig kombinasjon. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 29. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2010 Bilde 27-29.juni: Lerchendal gård Exif: 1/30– f/7.1 - ISO 200 Exposure Compensation: 0.33 Camera Model Name: Panasonic Lumix DMC-GF1 Lens: 20mm Alternativt: Lerchendal gård 2 - 3 Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Du har kommit igang fint med nye kameraet ser jeg! (Hmmm... Tror jeg får pröve å finne den der Lerchendal gård. Ser ut å vare et bra fotomotiv. ) Masse gode bilder. Skulle vilja kommentera var och en bild, men är litt stressad idag. Om jag får tid skriver jag på din Flickr senare. Takk for en veldig fint gjenomförd Junifest! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 1. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2010 (endret) Takker for det, Helena...du er en stor inspirasjonskilde, jeg lærer mye av deg. Fikk dessverre ikke så god tid som jeg ønsket i juni, derfor har jeg ikke fått kommentert så mye rundt i trådene. Takker ellers alle positive,hyggelig akamister som har vært innom her eller deltatt i junifesten for trivelig følge gjennom hele måneden. Endret 1. juli 2010 av RandiA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå