potetskrell Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Synes det ble veldig fint! Du tar veldig "ærlige" blomsterbilder. Liker det! Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Nydelige farger og fint lys. Enig med Tom om komposisjonen. Kanske vertikalt format hade funket? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 17. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2010 Synes det ble veldig fint! Du tar veldig "ærlige" blomsterbilder. Liker det! Ja, hvis du mener "naturtro" så gjelder det når jeg fotograferer planter ja...og ikke mye triksing i etterkant heller. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 18. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2010 Bruker et fra fototreff Botanisk hage i dag....har ikke særlig redigeringsmuligheter mens jeg er i Oslo, men det får gå for denne gangen. Bilde 17 – 18.Juni: Polemonium caeruleum i Botanisk hage, Tøyen Exif: 1/50– f/7.1 - ISO 200 Exposure Compensation: -1/3 Lens:EF-S60mm f/2.8 Macro USM Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Fin komposisjon og nydelige farger! Håper dere hade en fin fototreff. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 19. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2010 Fin komposisjon og nydelige farger! Håper dere hade en fin fototreff. Takker,ja veldig fint fototreff, Helena...du var savnet. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Mye pent her. Og inspirerende. Jeg har prøvd masse(?) på blomster selv i de siste dagene, med bl.a. deg som insprasjon. Bilde 14 likte jeg kjempegodt. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 19. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2010 Takker,pybalto...det blir litt fotostopp nå, noen hektiske dager i Oslo. Får prøve å ta det igjen når jeg kommer hjem i neste uke...da er det kanskje noe spennende som har begynt å blomstre i bedene der også. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 16. juni var veldig pent! Synes blomsterbilder vokser veldig på at man kan ane miljøet rundt. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 16. juni var veldig pent! Synes blomsterbilder vokser veldig på at man kan ane miljøet rundt. Jeg er ikke helt uenig med deg. Men jeg har også veldig sansen for de ektreme nærbildene som RandiA har servert oss innimellom. En kombinasjon kanskje - så får vi begge deler. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 19. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2010 Har fridager fra foto egentlig frem til tirsdag, så den enkle middagen jeg ble servert i dag, er derfor lagt i spoiler.(Ingen blomst i dag, ikke engang på middagsbordet) Bilde 18 – 19.Juni: Sommerlig middag,enkelt servert uten stativ og lys Exif: 1/125– f/3,5 - ISO 400 Exposure Compensation: -1/3 Lens:17-50mm Focal Length: 25.0 mm Flash:Off Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 21. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2010 (endret) Bilde 19 -20.juni:Campanula (men hvilken? Tøyen botaniske) Exif: 1/50– f/9.0 - ISO 100 Exposure Compensation:-1/3 Focal Length: 50.0 mm Lens: Tamron 17-50mm Edit: Tror det er en ganske alminnelig Campanula carpatica jeg.... Endret 26. juni 2010 av RandiA Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 22. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2010 Krisebilder i dag, uten kamera...men har et gammelt kompakt da. Lenge siden det er brukt, knipset en p.regale og noen bellis. Sommerlig er det da i hvert fall om ikke særlig fotografisk perfekt. Bilde 20 - 22.juni Lenke til kommentar
lessis Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Krisebilder i dag, uten kamera...men har et gammelt kompakt da. Lenge siden det er brukt, knipset en p.regale og noen bellis. Sommerlig er det da i hvert fall om ikke særlig fotografisk perfekt. Du beviser her at det er ikke kameraet det kommer ann på, men fotografen. Syns ikke disse bildene var dårlige. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 22. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2010 Du beviser her at det er ikke kameraet det kommer ann på, men fotografen. Syns ikke disse bildene var dårlige. Det var da generøst sagt da ...men nå setter jeg opp mitt nye Micro Four Thirds kamera, spørs om jeg får til å bruke det. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 23. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2010 Sommerlig øving første gangs bruk av Micro Four Thirds kamera. (Min EOS 50D er inne til reparasjon) Bilde 21 - 23.juni: Doronicum og Lamiastrum Exif: 1/50– f/7.1 - ISO 100 Exposure Compensation:-0.33 Camera Model Name: Panasonic Lumix DMC-GF1 Lens: 20mm Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Det var interessante blomster du serverte oss i dag. Dagens utvalgte har merkelige blader. Likte også godt den røde i spoileren. Litt veldig vanskelig lys på kirken. Den foreslår jeg du besøker på ny når det er bedre lys. Lett voerskyet vær, f.eks. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Spennende blomster - håper også GF1 er et hyggelig bekjentskap. Spesielt den røde romstasjonen i spoileren var fin. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 23. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2010 Jeg har kalt bildet Sol på kirkevegg, og da blir det ok med det lyset Tom, - fine flekker på Lamiastrum (Gulltvetann) ja og de gule er Smågullkorg som blander seg inn. Trondster: Bekjentskapet er ganske nytt og uvant foreløpig så jeg famler, men jeg har fått mange gode tips herfra allerede. (Trengte et godt små-kamera i tillegg, noe som var enda bedre enn ixusen, og gir rom for manuell utfoldelse ) Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Syns du fortsetter fint etter pausen din. Kan bare si at bildene er veldig pene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå