nordvest Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 (endret) Hei, Jeg har et ZyXEL P2602HWT-multimodem fra Telenor. Dette modemet har en egen knapp for å slå av og på det trådløse nettet på selve modemboksen i tillegg til at man kan gjøre det via webgrensesnittet. Det jeg lurer på er om det er noen måte å deaktivere/disable denne wlan-knappen på slik at av og påskruing av det trådløse nettet kun kan gjøres via webgrensesnittet til modemet. Jeg har prøvd å gå inn i webgrensesnittet og haket av "Enable Wireless LAN", men det stopper ikke at man manuelt kan overkjøre den konfigurasjonen ved å trykke inn den nevnte knappen. Har sett gjennom bruksanvisningen, men finner ikke noe der heller.... Noen som har noen ideer på hvordan jeg skal gå frem? Endret 30. mai 2010 av nordvest Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Ser ikke ut som det går,åpne den og koble den vekk fysisk... Hvorfor vil du fjerne den? Lenke til kommentar
nordvest Skrevet 30. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2010 (endret) Ser ikke ut som det går,åpne den og koble den vekk fysisk... Hvorfor vil du fjerne den? Har i to grunner til at det kunne vært praktisk: 1. Katten og en klåfingret unge har det begge med å trykke inn den knappen med ujevne mellomrom slik at nettet faller ut eller modemet restarter seg (skjer hvis de holder inn knapppen for lenge...) Kan selvsagt flytte modemet, men orker ikke helt å legge opp kablingen på nytt. Hadde vært enklere å bare deaktivere knappen. 2. Har en innom her av og til som går inn på sider som nok er ørlitte grann for ung til å gå inn på via mobilen sin Hadde vært kjekt å kunne stenge ned wififorbindelsen i visse perioder beskyttet av passordet i webgrensesnittet. Endret 30. mai 2010 av nordvest Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 (endret) Ta en dash superlim på et lite plast stykke og lim det over eller flytt routeren høyere/i et skap/lær ungen å holde fingrene vekke,har 2 selv og det er fullt mulig....Men katten??? høres tvilsomt ut.... Du har vel passord på wifi nå,hva med å ikke gi til han som er innom? Du kan og bruke opendns,løser problemet med han som surfer på sider han ikke burde surfe på..,bytt DNS(til 208.67.222.222 208.67.220.220 ) i routeren og reg. deg og sett opp filter på www.opendns.com/. Veldig enkelt og han som er "innom" og alle ellers kan surfe trygt.. Endret 30. mai 2010 av taz Lenke til kommentar
nordvest Skrevet 30. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2010 Ta en dash superlim på et lite plast stykke og lim det over eller flytt routeren høyere/i et skap/lær ungen å holde fingrene vekke,har 2 selv og det er fullt mulig....Men katten??? høres tvilsomt ut.... Du har vel passord på wifi nå,hva med å ikke gi til han som er innom? Du kan og bruke opendns,løser problemet med han som surfer på sider han ikke burde surfe på..,bytt DNS(til 208.67.222.222 208.67.220.220 ) i routeren og reg. deg og sett opp filter på www.opendns.com/. Veldig enkelt og han som er "innom" og alle ellers kan surfe trygt.. Har faktisk sett katten sitte å glane på de blinkende lampene og kave med poten så jeg tror faktsik den gjør det av og til utrolig nok Superlim eller klipping av kabel er jo åpenbart en mulighet, men hadde håpet det var en løsning som ikke ødela garanti o.l. Rart det ikke er en slik mulighet i softwaren; det kan da ikke være så vanskelig å få til. Skal se nærmere på den opendns-siden. Kan være en veldig grei løsning slik at han kan ha tilgang på greie sider på nett hele tiden... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå