thomassim Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 (endret) Som tittelen nevner så har jeg en 93mod Astra GSI 1,6l, den har kjørt 86 000km, har ikke rust med unntak av 1-2 små flekker på døra, nettopp EU-godkjent og bytta vannpumpe og reg.reim på 75 000km.. 1 sett med nye piggfrie vinterdekk og 1 sett med nye sommerdekk, takstativ, sentrallås osv.. Lakken er fin med unntak av et litt tamt panser, og det er ingen feil på den som jeg vet om og den starter alltid. Hvor mye er realistisk å få for denne hvis jeg velger å selge den? Endret 6. juni 2010 av thomasSim87 Lenke til kommentar
CrappyEnding Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 (endret) Jeg anbefaler deg å lage en nettannonse med fine bilder og mye informasjon, prisen setter du til 20 000 - 30 000. Du kan håpe på 20 000, men i de fleste tilfeller så har jeg erfart at den bilen du beskriver blir solgt til 7 000.. Det er forskjell på salgspris på en annonse og realistisk salgspris. But give it a try. Viktig å ha håpet. Endret 30. mai 2010 av battlefield Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 30. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2010 (endret) Med tanke på at det ligger Astra av samme årsmodell ute på finn.no som har gått 40 000-150 000km lenger, og som ser værre ut, til 20-30 000 så jeg vil tro det er realistisk å få mer enn 7000kr altså! Endret 30. mai 2010 av thomasSim87 Lenke til kommentar
CrappyEnding Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Til TS: Hva tror du selv da? Hva vil du gjøre? Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 2. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2010 Mtp at jeg kunne få fra 33-43 000kr i innbytte hos blant annet en Opel forhandler for nøyaktig 1 år siden, så finner jeg det vanskelig å tro at jeg skal slite med å få over 20 000kr for den nå! Etter den tid har den blitt eu-godkjent, byttet vannpumpe+reg. reim og bremseskiver, så bilen er prikkfri og det skal godt gjøres å finne en 5-dørs Astra sedan som er i bedre stand mekanisk og kosmetisk enn denne! Grunnen til at jeg ikke har lagt den ut på blant annet finn.no er prisen, og det at jeg mest sannsynlig ikke skal selge den.. Hadde bare vært interessant å sjekke hvor mye jeg kunne fått for den! Lenke til kommentar
nomore Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Men, man kommer ikke unna det faktumet at bilen er 17 år. Ja, den er ikke kjørt så mye og høres ut til å være i mekanisk god stand, men den nærmer seg også en magisk grense på 100k km. Og alder + 100k km kan bety en del utgifter. Eg kjøpte en 1994 Opel Astra 1.8GL stasjonsvogn som var gått 174k km fra forhandler i 2008. Denne gav eg rett over 30k for. Regner med at han som eide den før ikke fikk mer en 15-20k for den. Nå var denne gått mer, men den var også jevnt over veldig bra tilstand, samt at de var en forhandler som solgte den. De to årene eg har hatt den har bilen fått mange feil og større utgifter på verksted, til tross for at alt fungerte på kjøpstidspunktet. Så eg vil tro at den har større verdi for deg nå, enn å selge den. Et tips kan jo være å se på bruktmarkedet hva man kan få for prisantydningen. Rundt 40k så vil man kunne finne andre biler som er langt yngre, i god stand(i forhold til alder). Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 6. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2010 (endret) Sånn ser altså bilen ut! Det er egentlig savnet etter klima, abs++ som gjør at jeg vurderer å selge den, så vi får se hva som skjer fremover. Endret 6. juni 2010 av thomasSim87 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå