Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Matte muntlig eksamen 2010 10.trinn


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kom opp i matte i dag, og trakk temaet Sport. Matte er egentlig det verste jeg kunne ha kommet opp i. Jeg er helt blank, og trenger ideer. Punktene jeg fikke var:

 

-Anlegg og utstyr, størrelser og vekt.

-Geometri

-Priser, rabatter og prosent.

-Regler, omregninger mellom øvelser. Hvem vant skihoppkonkurransen? Gundermetoden i kombinert, Tyringstabellen i friidrett o.l brukes mye.

-Resultater, statistikk, sannsynlighet.

-Vei, fart og tid.

 

jeg er desperat, og trenger virkelig hjelp.

Hvis noen har ideer, så vær så snill å kommenter. Ingen ideer er for dumme.

 

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal ha matte eksamen på torsdag:

 

Tema: StreetLight

 

Jeg har fått i oppgave og lage en powerpoint presentasjon.

Det skal være om en aktivitetsdag, hvor overskuddet skal gå til StreetLight. Målet er at det skal samles inn 12.000 til kjøp av PCer samt dataopplæring for de barna i Filippinene.

"Arrangementet er åpent for all i nærmiljøet"

 

StikkordsListe:

* Statistikk

* Budsjett

* Funksjoner

* Geometri

* Ligninger

* Prosentregning

 

Noen tips om hvordan jeg bør sette opp dette i powerpoint?

 

Har fått tidligere hjelp av iChristian som sa:

Du må jo da arrangere noe som foreldrene til barna eller lignende er villig til å bla opp med penger, enten det er 10 kr for hver aktivitet, penger til pølser eller lignende. Du kan jo ha med både lotterier, enten det er ordentlig premier, kaker o.l eller en blanding.

 

Men jeg er ikke så flik til å sette opp i powerpoint :(

 

Jeg trenger virkelig all den hjelpen jeg kan få :D

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Har kommet opp i "Prøve muntlig Matte". Tema: Mitt første Studieår.

Historien jeg skal forlenge med matte:

 

Du skal flytte på og ta fatt på stuider som skal hjelpe deg fram i ditt voksne liv til jobb og kariere. Hybelen din leier du av studentsamskipnaden, og du har fått tildelt et rom på 14m2 med eget bad og kjøkken som du må dele med en anne student.

 

Noen som kan gi meg idéer på hvordan jeg kan bygge opp powerpointen til denne oppgaven?

noen av punktene jeg skal ha med:

- min leilighet

-studielånet mitt

-strømforbruk

-vannforbruk

-oppussing

-kunst

-valuta

Dette er noen av punktene jeg skal utdype meg i matte. Er det noen som har andre forslag til flere punkter jeg kan ta med som kan hjelpe til med å få en karakter 4 eller bedre? :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei

Jeg er utrolig despeerat akkurat nåååå...holder på å gråte!

Kan noen vær så snill å hjelpe meg!

Jeg fikk 3 tema, men vet ikke hvem jeg burde ta, altså: Fotballcup, arkitektur eller T-bane

 

Hva burde jeg ta? kan dere gi meg ideer, hjelpe meg med oppgaver? har noen av dere hatt noen av de temaéne, hadde vært fint å se hvordan jeg skal sett det opp!

 

Ps: Går i 10 klasse, og har veldig lyst på en 6ér asa! men er helt blank vet ikke hvorfor :(((

 

PLIZZZ HJELP!!

Lenke til kommentar

Læreren vår har hinta til att JEG kommer opp i matte, hvordan funker matte muntlig? :/ dette kommer til og gå til helvette =) Skal trekke tema etc på tirsdag og eksamen torsdag :thumbdown:

Læreren vår har hinta til att JEG kommer opp i matte, hvordan funker matte muntlig? :/ dette kommer til og gå til helvette =) Skal trekke tema etc på tirsdag og eksamen torsdag :thumbdown:

7

men har du kommet opp i matte?

Hvordan fikke du vite hvilket fag du skal komme opp i?

Er ikke det to dager før eksamen?

Endret av EzioAuditoreDaFirenze
Lenke til kommentar

Læreren vår har hinta til att JEG kommer opp i matte, hvordan funker matte muntlig? :/ dette kommer til og gå til helvette =) Skal trekke tema etc på tirsdag og eksamen torsdag :thumbdown:

Læreren vår har hinta til att JEG kommer opp i matte, hvordan funker matte muntlig? :/ dette kommer til og gå til helvette =) Skal trekke tema etc på tirsdag og eksamen torsdag :thumbdown:

7

men har du kommet opp i matte?

Hvordan fikke du vite hvilket fag du skal komme opp i?

Er ikke det to dager før eksamen?

 

Vel, som du ser på datoen; så har den personen hatt eksamen sin for to år siden :)

Lenke til kommentar

Læreren vår har hinta til att JEG kommer opp i matte, hvordan funker matte muntlig? :/ dette kommer til og gå til helvette =) Skal trekke tema etc på tirsdag og eksamen torsdag :thumbdown:

Læreren vår har hinta til att JEG kommer opp i matte, hvordan funker matte muntlig? :/ dette kommer til og gå til helvette =) Skal trekke tema etc på tirsdag og eksamen torsdag :thumbdown:

7

men har du kommet opp i matte?

Hvordan fikke du vite hvilket fag du skal komme opp i?

Er ikke det to dager før eksamen?

 

Vel, som du ser på datoen; så har den personen hatt eksamen sin for to år siden :)

haha. Godt observert. Jeg så ikke datoen. haha ok

Jeg trodde at det var til 2012 fordi på en måte var det i dette diskuteres nå men i alle fall takk for hjelpen

Endret av EzioAuditoreDaFirenze
Lenke til kommentar

Jeg har fått i prøvemuntlig...Matte

 

Oppgaven er "Drømmehuset" , der jeg skal regne ut hvor mye det koster å bygge et hus, og hvor mye/langt materiale skal være.

 

Jeg skal også ta med min egen jobb.. lønn/skatt osv

 

hvordan kan jeg bygge opp en historie ? Reising,betaling av skatt, innkjøp av tomt,bygging av huset,resturant mat osv.

 

hjelp ! :S

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...