Intuiton Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Greide da å komme opp til eksamen i spansk nivå 2, og trenger tips! Tildigere har det vært vanlig med 3 eller 4 oppgaver på eksamen, hvorav det har vært 4 i de siste årene. Da er gjerne den første oppgaven en lang spansk tekst hvor du får i oppgave å svare norsk på spørsmål som er relatert til denne teksten. Oppgave 2 og 3 er kortsvarsoppgaver, mens oppgave 4 er en langsvarsoppgave. Det som virkelig kunne vært kjekt hadde vært hvis folk kunne delt setninger på spansk som man på en måte kan bygge inn i hvilke som helst tekster. Alà ting som : "Dette fører meg videre til neste punkt". Kjekt også hvis noen vet sånn ca. hvor mye man burde skrive på de forskjellige delene. Ellers del generell tips med hvordan vi skal forbrede oss til fredag 4. juni! Lenke til kommentar
Arriba Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 har også kommet opp i spansk II, læreren sier at det ikke er nødvendig å skrive mer enn 1-2 avsnitt på de første oppgavene, og at det faktisk er dumt å skrive noe særlig mer, da dette øker risikoen for stress og dermed også unødvendige gramatiske feil. Hva langssvarsoppgaven anngår er tipset på minst en side, men ikke særlig smart å skrive mer enn 1,5 av samme grunn som på kortsvarsoppgavene. Videre er det vist også smart å holde seg til enkel spansk, med relativt korte setninger, da bisetninger påkrever konjuktiv uten at man er klar over det selv engang, men er enig i at det hadde vært digg om noen hadde lagt inn noen kule fraser. Lenke til kommentar
Intuiton Skrevet 30. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2010 (endret) 1 til 1.5 sider? Det hørtes mye ut spør du meg. Til heldagsen hadde vi en tidligere eksamensoppgave, og da skrev jeg rundt 300 ord, noe som ga meg 5. Dog var dette en meeget god dag for meg og tror jeg skal slite med å få 4 nå... Endret 30. mai 2010 av Intuiton Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå