Henriik Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Hvordan kan jeg hente ut informasjon fra en nettside? Som tall, tekst og slike ting. Eks. Jeg har 253 venner på face. Og vil ha ett program som når jeg trykker på en knapp, så henter den ut hvor mange venner jeg har. Hvordan får jeg VB til og hente ut slik informasjon? Klarer og hente ut kildekoder og alt det.. Trenger bare koden til og få den til og hente det, hvis dere skjønner Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Regex kan brukes for å hente ut spesifikke ting som det. System.Text.RegularExpressions. Ellers har du HTML og XML parsere i .NET også. Lenke til kommentar
Henriik Skrevet 30. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2010 Regex kan brukes for å hente ut spesifikke ting som det. System.Text.RegularExpressions. Ellers har du HTML og XML parsere i .NET også. Hvordan putter jeg det inni en kode? Slik at jeg får for eks. Vist hvor mange venner jeg har i label2.text ? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 (endret) Vet ikke, det er din jobb å finne ut av ^^ Regex klasser finner du i System.Text.RegularExpressions. MSDN forklarer fint både hvordan regex og regex klassen fungerer. Hva du skal skrive kommer an på dataene du får fra facebook. Regex er et verktøy for å søke etter tekst. Selve regex bygger på språkmatematikk, og parserteknikk. Det er i seg selv forholdsvis simpelt: Hvis du skriver en tekst abcdef Så vil regex finne abcdef i teksten og vise deg hvor det er. Det du derimot er interessert i, er et mønster, for eksempel venner:{ettall} Dette skrives slik: venner:[0-9]+ Som betyr "finn tekst som begynner med 'venner:' og slutter med en tekst streng som inneholder bokstav mellom 0-9 én eller flere ganger" Regex står bedre forklart på MSDN. http://msdn.microsoft.com/en-us/library/hs600312.aspx Endret 30. mai 2010 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Evt gjør det på "korrekt" måte http://developers.facebook.com/ -C- Lenke til kommentar
Henriik Skrevet 3. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2010 Det var ett eksempel ChristianW. Jeg har lyst til og hente ut diverse info, og få det inn i labler på programmet mitt. Da jeg trykker Ok, logger den inn med info jeg har skrevet inn, så henter den ut for eksempel hvor mye penger jeg har på ett spill. Skjønner? Vet du hvordan det gjøres? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Det var ett eksempel ChristianW. Jeg har lyst til og hente ut diverse info, og få det inn i labler på programmet mitt. Da jeg trykker Ok, logger den inn med info jeg har skrevet inn, så henter den ut for eksempel hvor mye penger jeg har på ett spill. Skjønner? Vet du hvordan det gjøres? Tror du skal begynne med noe enklere. Desverre er det alt for mange idag som spiller et nettspill, finner en bot til det spillet, så finner de ut at de vil lage en selv. Men så enkelt er det ikke. Man må lære seg grunnleggende VB (eller andre språk) før man starter på noe sånt. Det kan ta en god stund. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Hvis du kan VB og lærer litt RegEx så er det ikke noe problem... Hvis du ikke kan noe i utgangspunktet så ville jeg sett nærmere på Ruby og Nokogiri... -C- Lenke til kommentar
Henriik Skrevet 6. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2010 Merko. Jeg klarer og lage bot Lurer bare på koden jeg må bruke for og hente ut informasjon! Jeg klarer og lage bot, så er ikke helt lost. Kan noen av dere koden jeg trenger for og hente ut informasjon og putte den i en label? Ikke be meg om og lese mer ditt og datt. Kan dere koden, vær så snill og post den under her Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Merko. Jeg klarer og lage bot Lurer bare på koden jeg må bruke for og hente ut informasjon! Jeg klarer og lage bot, så er ikke helt lost. Kan noen av dere koden jeg trenger for og hente ut informasjon og putte den i en label? Ikke be meg om og lese mer ditt og datt. Kan dere koden, vær så snill og post den under her Computer science fail ^^ Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Merko. Jeg klarer og lage bot Lurer bare på koden jeg må bruke for og hente ut informasjon! Jeg klarer og lage bot, så er ikke helt lost. Kan noen av dere koden jeg trenger for og hente ut informasjon og putte den i en label? Ikke be meg om og lese mer ditt og datt. Kan dere koden, vær så snill og post den under her Nei. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Merko. Jeg klarer og lage bot Lurer bare på koden jeg må bruke for og hente ut informasjon! Jeg klarer og lage bot, så er ikke helt lost. Kan noen av dere koden jeg trenger for og hente ut informasjon og putte den i en label? Ikke be meg om og lese mer ditt og datt. Kan dere koden, vær så snill og post den under her Er desverre ikke slik det fungerer. Du kan ikke bare komme på et forum og si "Gi meg koden til blabla". Du må gjøre noe selv. GeirGrusom har forklart godt hva du må gjøre\lære. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå