Valkyria Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Etter å ha sett over en del quadcores fra både Intel og AMD, og har sett at prismessig er AMD mye billigere for CPUer som har langt høyere klokkefrekvens. Eksempelvis har denne AMDen 3.4 GHz til 1500kr, mens denne Intelen har 3,2 GHz til nesten 4000kr. Så hva er det som gjør at Intel sine CPUer er vanvittig mye dyrere når det er like mange kjerner i begge CPUene. Takk Lenke til kommentar
wim Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Intels prosessorer yter mye bedre per klokkesyklus enn AMDs. Det går ikke å bruke klokkehastighet på to prosessorer med ulik arkitektur som målestokk for ytelse. http://en.wikipedia.org/wiki/Megahertz_myth Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 30. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2010 takk poenget med tråden var forrøvrig ikke fordi jeg trodde AMD var et billigere merke, jeg lurte bare på hva som egentlig var forskjellen Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Intels prosessorer i7 yter mye bedre per klokkesyklus enn AMDs. Det går ikke å bruke klokkehastighet på to prosessorer med ulik arkitektur som målestokk for ytelse. http://en.wikipedia.org/wiki/Megahertz_myth Og jeg har gjordt mitt. PS: x86 er 30 år gammelt, or veldig ineffektivt. Ytelsen per generasjon er på ca 2-5% mer en siste, Pentium 4 på 4 GHz klarer seg i benchmarks mot dagens nyeste CPU'er også. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 (endret) PS: x86 er 30 år gammelt, or veldig ineffektivt. Ytelsen per generasjon er på ca 2-5% mer en siste, Pentium 4 på 4 GHz klarer seg i benchmarks mot dagens nyeste CPU'er også. Ja, mot en 2Ghz enkeltkjerne som sitter i bærbar så Endret 31. mai 2010 av Misantropen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå