Pop-fiske Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Hei, Skal begynne å trene litt styrke, ettersom eg er langtidsskada i fotball, så kan eg bruke tiden til å bygge musklar. Men, er eigentlig ein nybegynnar her. Skal trene uten vekter.. Og trenge vel å trene det meste av dei største musklane, som er; Rygg, mage, bryst, armane, rumpe, lår og legg? Nokon som kan komme med greie øvelsar? Helst ikkje link meg til engelske sider, har sett litt, men skjønna ikkje heilt treningspråket.. Er underkant av 160 høg, underkant av 50 kilo og 15 år. Tek imot all hjelpe eg kan få! Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 (endret) Man har mange kroppsvektøvelser som kan utføres, istedet for trening med vekter. Armer/skuldre/bryst: Push-ups, Pull-ups, Chin-ups, Dips Mage: Planken, Sit-ups, Reversal-crunches (vet ikke hva det heter på norsk. Google det). Rygg: Rygghev. Vet ikke om noe annet. Bruk gjerne en slik en: . Istedet for å ligge flatt på magen. Lår: Sitte med 90 graders vinkling intil en vegg, uten noe under rumpa. Slik at du holder deg oppe med rumpa. Og knebøy? Det er litt useless uten vekter, dog. Legger: Tåhev. Bruk gjerne en ribbevegg, eller en trapp. Endret 30. mai 2010 av Ajaco Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 (endret) For rygg (og biceps) kan du prøve omvendt roing: Hvis du ikke har stang eller noe å gjøre det på, kan du bruke kanten på et bord. For økt belastning så legg beina på en stol etc. En annen øvelse for rygg og biceps er chins/pull-ups: Veldig bra øvelse. Håndflaten fra deg vil være tyngre enn håndflaten mot deg. Håndflaten mot deg vil bruke mer biceps og være litt lettere. Har du ikke stang du kan bruke, så kan du for eksempel ta det under trappa hvis du har mulighet til det. Andre alternativer er greiner på trær. For bryst har du jo ulike varianter av push-ups. Smalt grep vil trene triceps i større grad. For lår kan du for eksempel ta pistol-squat (søk på youtube) eller lene deg inntil en vegg og sitte med 90 grader i beina. For mage kan jeg anbefale planken+sideplanken og reverse crunches. Endret 30. mai 2010 av Sir-Andy Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 (endret) http://www.coopersguns.com/videos/exercise-encyclopedia/ bare og trykke på en muskel, og se på Body-weight så viser den øvelser. hvorfor ikke trene med vekter egentlig? Endret 30. mai 2010 av joakimz Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Han er jo veldig liten, så kan være vekter blir litt i meste laget. Eventuelt, så er ikke kroppen hans ferdig utviklet - eventuelt for lite utvilket. Og derfor er det ofte mer gunstig med kropsvekt-øvelser. Det kan være vel så effektivt, intil man når en grense. Som han langt fra har nådd. Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Han er jo veldig liten, så kan være vekter blir litt i meste laget. Eventuelt, så er ikke kroppen hans ferdig utviklet - eventuelt for lite utvilket. Og derfor er det ofte mer gunstig med kropsvekt-øvelser. Det kan være vel så effektivt, intil man når en grense. Som han langt fra har nådd. går jo fint med sånne øvelser å, men går fint ann og trene med vekter i 15 års-aldreren selv jeg gjør det Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 (endret) Altså, det går.. men det er ofte mer gunstig med kroppsvektøvelser. Mindre skaderisiko. Som TS også sier, så er han langtidsskadet - det kan også være derfor han ikke skal bruke manualer/vekter. Dessuten, er man 15 år, og veier i underkant av 50 kilo - så tviler jeg på at man er ferdigutviklet. Selv er jeg 17, og skinny. Jeg veier 65. Endret 30. mai 2010 av Ajaco Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 (endret) da så da jeg starta og trene var jeg selv 58 kg, nå veier jeg 70,6 kg og 15år, 183 høy.. Endret 31. mai 2010 av joakimz Lenke til kommentar
iverha2 Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Ka slags type skade har du? Lenke til kommentar
Pop-fiske Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2010 Det er sånn som Ajaco seier, det er sånn eg tenker Faren er fysioterapaut, og han anbefaller også at eg skal vente til eg er blitt litt meir utvikla.. Da kan eg starte med vekter/manualar. Er overbelastning lår/lysk. Har vert med fleire folk som har sjekka det, men dei finner ikkje heilt plassen. Men rundt der eg sa.. Så det er ikkje skaden som stoppar meg for å bruke vekter.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå