zakka993 Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 (endret) Hei! Jeg kom over Dropbox, en klient som lar deg synkronisere, lagre og dele filer over nettet. Dermed er dette en fin klient for å ta backup av de viktigste filene dine, ettersom man får 2 GB til rådighet (kan ekspanderes, for eksempel ved hjelp av invites) Denne tjenesten er veldig bra og dersom man er ute etter en lett måte å organisere backupen burde dette definitivt prøves! Jeg bruker Dropbox for det meste til skolebruk, ettersom jeg da kan ta backup av skolearbeidet og samtidig fortsette med det så snart jeg kommer på hjemmepcen hjemme. Dette fordi, alt man legger inn i Dropboxen, forblir i en lokal mappe på pcen, men også på nettet (som jeg da bruker for å legge filer inn på skolen) Lag deg en bruker her og start backupen så fort som mulig! Endret 30. mai 2010 av zakka993 Lenke til kommentar
laurell Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Det er ikke lov til å legge ut link som går at du får mer plass på din dropbox her på diskusjon.no. Følg forumets retningslinjer. Du bør endre linken til startsiden for dropbox. Slike lenker kan du heller sende til venner, familie og kjente ellers på face eller msn. Men uansett, genial tjeneste, har gjort skolelivet mitt mye enklere. Lenke til kommentar
zakka993 Skrevet 30. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2010 Beklager, det visste jeg ikke. Da er det fikset:) Sant, føler jeg ikke ville klart men uten det lengre! Lenke til kommentar
Oslomannen Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Har sett på Dropbox og det virker som et bra program. Ulempe hvis man har mer enn de gratis 2GB, som jeg har. Er veldig fornøyd med F-Secure Online Backup som går automatisk og har ubegrenset lagring som gjør det billigere enn å oppgradere Dropbox. Lenke til kommentar
laurell Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Har sett på Dropbox og det virker som et bra program. Ulempe hvis man har mer enn de gratis 2GB, som jeg har. Er veldig fornøyd med F-Secure Online Backup som går automatisk og har ubegrenset lagring som gjør det billigere enn å oppgradere Dropbox. Dropbox er ikke helt ment som backup på samme måte som F-Secure, det blir som å skille en personbil fra lastebil. ("fantastisk" metafor ) Og slik jeg forstår det, så må du feks når du sitter på en random pc, ha F-secure på pc`en for å sjekke hva du har lagret online? Dropbox er da meget bra som gratisprodukt når du bare skal lagre feks mange worddokument, så blir det automatisk lagt på nett, og ikke minst lastet ned på feks din bærbar så fort du kobler deg til nett med den. Mappestrukturen forblir den samme på de pc`ene du har installert Dropbox på. Og om du skal hente ut en fil på en skole-pc, som ikke har DB installert, kan du bare gå inn på hjemmesiden, og så logge deg inn der for å hente filen, det er det som gjør det så genialt Skal jeg bruke et program/system for online backup av bilder/film, så vil jeg selvsagt finne meg noe annet enn Dropbox Lenke til kommentar
Oslomannen Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Takk for forklaringen Skjønner at det er sykronisering i Dropbox, som virker lurt. Spørsmålet ditt om F-Secure: du kan også logge deg på en nettportal og få tilgang til alle filer og mapper, så det fungerer kanskje på samme måte? Veldig greit er det uansett. Hvis du ikke tar med deg laptopen overalt og f.eks. vil vise noen bildene dine, kan du bare logge på nettet og vise i vei. Bruker den funksjonen ganske ofte, så det virker bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå