Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hallo

Jeg har holdt på med Glorg 2 en stund nå, og har kommet til et punkt der jeg trenger å teste det på forskjellig maskinvare.

 

Foreløpig fungerer det kun på Windows (XP eller nyere, GlorgIDE krever .NET 4.0 og Glorg krever .NET 3.5/Mono 2.6) og minumumskravet er GeForce 8 eller nyere, og Radeon HD 2xxx eller bedre. Med andre ord: Glorg 2 er laget eksklusivt for OpenGL 3.2 kort.

 

 

Det jeg trenger nå, er at folk bare tester GlorgIDE lett, og gjør følgende:

 

Dersom det kommer feilmeldinger i tekstboksen i midten, vil jeg gjerne høre hva det er. Jeg forventer InvalidOperation hos ATI folk, men hvis noen ikke får det (og har ATI kort) så vil jeg vite det også (for det betyr at det funker)

 

 

 

- Start Glorg IDE.

- Når oppstartsskjermen dukker opp, finn et sted å lagre (hvor spiller ikke så stor rolle enda, men i fremtiden er det anbefalt å lage en mappe)

- Nå skal det ha dukket opp et vindu hvor bare en grå/hvit grid synes

- Fra høyre treet, velg Node->Terrain

- På venstre tre høyreklikk på __WorldSpawn, velg Add->Sub Node

- Klikk på den nye noden som er dannet (Terrain i grått)

- Sett Heightmap = heightmaps\terra1

- Sett MaterialName = shaders\default

- Sett InvalidateGraphics til True. Da skal et terreng dukke opp.

 

Du kan navigere rundt med følgende:

- Høyre museknapp snur kameraet

- Midterste panner

- Begge museknappene flytter kameraet fremover eller tilbake.

 

Takk for all eventuelle tilbakemeldinger :)

GlorgIDE.zip

Endret av GeirGrusom
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fint å høre at du fortsatt holder på GeirG. Tester mer enn gjerne (når jeg kommer hjem) Hva er det du bruker som er Nvidia spesifikt? Eller kanskje jeg misfortod og du mente ati som ati frem til det ble amd?

 

Uansett glad for at du fortsatt holder prosjektet gående ;)

 

Happy coding

Lenke til kommentar

Win 7 0x64

.NET 4.0

ATI Radeon Xpress 1150 Series

 

callstack

>	Glorg2.dll!Glorg2.Graphics.OpenGL.WglContext.CreateContext(System.IntPtr wnd = 5440372, System.IntPtr draw = 0, Glorg2.Graphics.OpenGL.OpenGLContext share = null) Line 506	C#

sourcefile info

Locating source for 'D:\Dev\Glorg2\Glorg2\Glorg2\Graphics\OpenGL\WglContext.cs'. Checksum: MD5 {a6 13 96 a1 cd 7f 2b 9e 49 a7 d6 c7 5b b3 3d 91}
The file 'D:\Dev\Glorg2\Glorg2\Glorg2\Graphics\OpenGL\WglContext.cs' does not exist.
Looking in script documents for 'D:\Dev\Glorg2\Glorg2\Glorg2\Graphics\OpenGL\WglContext.cs'...
Looking in the projects for 'D:\Dev\Glorg2\Glorg2\Glorg2\Graphics\OpenGL\WglContext.cs'.
The file was not found in a project.
Looking in directory 'C:\Program Files (x86)\Microsoft Visual Studio 10.0\VC\crt\src\'...
Looking in directory 'C:\Program Files (x86)\Microsoft Visual Studio 10.0\VC\atlmfc\src\mfc\'...
Looking in directory 'C:\Program Files (x86)\Microsoft Visual Studio 10.0\VC\atlmfc\src\atl\'...
Looking in directory 'C:\Program Files (x86)\Microsoft Visual Studio 10.0\VC\atlmfc\include\'...
The debugger will ask the user to find the file: D:\Dev\Glorg2\Glorg2\Glorg2\Graphics\OpenGL\WglContext.cs.
The user pressed Cancel in the Find Source dialog. The debug source files settings for the active solution have been modified so that the debugger will not ask the user to find the file: D:\Dev\Glorg2\Glorg2\Glorg2\Graphics\OpenGL\WglContext.cs.
The debugger could not locate the source file 'D:\Dev\Glorg2\Glorg2\Glorg2\Graphics\OpenGL\WglContext.cs'.

Lenke til kommentar

Noen knapper fungerer ikke, men alt i oppskriften din fungerte top. Legger ved min dxdiag log.

 

 

gforce 9600m GT

intel p7350

Win 7 32bit

 

 

Forresten, er det meningen at shaderen til terrenget skal se ut som om man ser på et landskap gjennom ett infrarødt kamera?

 

 

Og en bug, hvis man tar i kantene for å prøve å resize hele programmet, klikker det og jeg må "force close" det i taskmanager. Det funker dog helt fint å trykke oppe i høyrehjørnet for å maskimere/minimere.

DxDiag.txt

Endret av iNeo
Lenke til kommentar

Nice! takker :D

 

Ja, det skal se sånn ut. Det den viser, er normalene til overflatene. Du kan skrive egne shaders (hvis du er interessert er dette rene xml filer med extension mxl), men foreløpig fungerer dette fint i testsammenheng

 

Den resize buggen viser seg å være en deadlock i Windows forms. Denne er nå rettet ved at handlingslisten kun blir låst for å hente ut et objekt, og deretter åpnet.

 

aC: jeg tror ikke skjermkortet ditt har OpenGL 3.2, og jeg har glemt å legge inn exception handler for det i GlorgIDE. Linjen som du stoppet på er nemlig:

throw new NotSupportedException("OpenGL 3 is not supported.");

 

Takk for tilbakemelding :)

Endret av GeirGrusom
Lenke til kommentar

aC: jeg tror ikke skjermkortet ditt har OpenGL 3.2, og jeg har glemt å legge inn exception handler for det i GlorgIDE. Linjen som du stoppet på er nemlig:

throw new NotSupportedException("OpenGL 3 is not supported.");

 

Takk for tilbakemelding :)

 

Nope, det er vist bare opengl 2.0.

 

Men det virket ikke som GlorgIDE handler exception gracefully, programmet segdfaultet.

 

Også var det dette med å lese nøye og få med seg det du skrev osv

Endret av aC
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Tja, skulle nå teste denne, men oppdaget fort et problem.. Veldig fort :b

Forsøker å starte selve programmet, men det jeg da får er en feilmelding:

"The application failed to initialize properly (0xc0000135)."

 

Testet med XP Pro Sp3, GeForce 8600GTS.

Håper på å få teste, om du finner løsningen for dette.

 

 

Skal teste på det anner OS'et mitt; XP Pro SP2.

Lenke til kommentar

Hva er egentlig poenget med programmet?

Foreløpig svært lite. Jeg bruker det for tiden kun for å debugge funksjoner i Glorg 2. Jeg har fått en idé om å lage en kontroll for Windows Forms som gjør Visual Studio om til spillutviklingsmiljø, så jeg vet ikke om jeg skal fortsette med glorg ide.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Fungerte bra på Win7 med Nvidia 250GTS. Fikk resize-bugen som er nevnt og fixet da jeg prøvde å lese "bruksanvisingen". Er du fornøyd med tilbakemeldingene så langt? Eller skulle du hatt mer fra ATi brukere?

 

Synes gui-et kunne vært bedre.

-filnavn felt kunne hatt poppet opp en "velg fil" dialogboks.

-worldspawn er til venstre og valgt node type er til høyre. Kunne gjort dette mer intuitivt. Drag'n drop kanskje.

 

Du kunne gitt oss en test prosjektfil for å teste om lasting av andre prosjekter fungerer (viktig at filer angis relativt og ikke abolutt).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...