Henriik Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Hei! Har lagd klar en handleliste.. Noe som burde endres? Noe som kan erstates med noe billigere, men like bra? har mulighet til og kjøpe: Aspire Predator G7750 http://www.acer.no/acer/product.do?link=oln85e.redirect&changedAlts=&kcond48e.c2att101=-1&CRC=2759084358#wrAjaxHistory=0 & Aspire Predator G7711 http://www.acer.no/acer/product.do?link=oln85e.redirect&changedAlts=&kcond48e.c2att101=-1&CRC=2759084358#wrAjaxHistory=1 Hva anbefaler dere? Kom gjerne med oppsett til pc også. Maks budsjett er 14k Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Lenkene dine funker ikke. X6 Cpu vil ikke gi noe ekstra i ett gaming oppsett da det bare er 2-3 spill som kan bruke så mange kjerner. Prisen på X6 er dog så lav at det ikke utgjør all verden, men ikke forvent noen ytelsesforbedring i majoriteten av spill. 8Gb memory er også overkill for en spillmaskin da den ikke vil bruke mer enn 4Gb. Resten ser greit ut for meg. Lenke til kommentar
Henriik Skrevet 30. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2010 Lenkene dine funker ikke. X6 Cpu vil ikke gi noe ekstra i ett gaming oppsett da det bare er 2-3 spill som kan bruke så mange kjerner. Prisen på X6 er dog så lav at det ikke utgjør all verden, men ikke forvent noen ytelsesforbedring i majoriteten av spill. 8Gb memory er også overkill for en spillmaskin da den ikke vil bruke mer enn 4Gb. Resten ser greit ut for meg. Kommer ikke bare til og bli brukt som spillmaskin. Driver også med mye redigering. Sony vegas. Photoshop og slikt. Er en lite multitasker også Lenke til kommentar
ESS. Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Trenger du virkelig 2 gb minne på skjermkortet? Ville mye heller ha gått for en 5870, prisen er så godt som den samme, ytelsen bedre: https://prisguiden.no/sok?pg-q=21tykpd6g9xcw Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 (endret) edit. litt sen der. Endret 30. mai 2010 av Kakeshoma Lenke til kommentar
Henriik Skrevet 30. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2010 Trenger du virkelig 2 gb minne på skjermkortet? Ville mye heller ha gått for en 5870, prisen er så godt som den samme, ytelsen bedre: https://prisguiden.no/sok?pg-q=21tykpd6g9xcw Er det ikke bedre med 2 GB istedet for 1 da? Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 (endret) ikke i det tilfellet der, ta 5870 da det er raskere. svært skjeldent at minnemengde for skjermkortet har så mye å si for ytelsen. Endret 30. mai 2010 av Mumriken Lenke til kommentar
ESS. Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 (endret) Nei, 2 gb har ikke noe og si på ytelsen kontra 1. Det er grafikkprosessoren som drar det hele, det blir litt som og tenke seg at det er en bil. Girkassa di er en rå 6 trinns sekvensiell girkasse, men motoren er en 15 hk gressklipper. (litt dårlig sammenligning med du skjønner) Minne er bare et lager for hva prosessoren har prosessert, 1 gb er rimelig passe til en 5850, mere en det er ikke særlig hensiktsmessig, da det ikke hjelper når prosessoren er så svak at den ikke klarer og fylle opp hele minne, pluss at du vil aldri komme til og bruke et 5850 kort på programmer som krever mere en 1 gb grafikkminne. 1 GB minne på grafikken i dag er mere en godt nok til kort for "dødelige", ofte har man for mye minne, så man er på den sikre siden at det ikke blir fult, men det er ikke noe problem i dag at det blir det heller, da de fleste har ganske mye RAM som det kan lånes fra (det var det de gjorde i gamle dager). Gå opp en klasse på prosessor, og du vil merke forskjell, putt på for mye ram, og de vil være der men du vil aldri merke at de er der. EDIT: Noen kom meg vist i forkjøpet. Endret 30. mai 2010 av ESS. Lenke til kommentar
Henriik Skrevet 30. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2010 Nei, 2 gb har ikke noe og si på ytelsen kontra 1. Det er grafikkprosessoren som drar det hele, det blir litt som og tenke seg at det er en bil. Girkassa di er en rå 6 trinns sekvensiell girkasse, men motoren er en 15 hk gressklipper. (litt dårlig sammenligning med du skjønner) Minne er bare et lager for hva prosessoren har prosessert, 1 gb er rimelig passe til en 5850, mere en det er ikke særlig hensiktsmessig, da det ikke hjelper når prosessoren er så svak at den ikke klarer og fylle opp hele minne, pluss at du vil aldri komme til og bruke et 5850 kort på programmer som krever mere en 1 gb grafikkminne. 1 GB minne på grafikken i dag er mere en godt nok til kort for "dødelige", ofte har man for mye minne, så man er på den sikre siden at det ikke blir fult, men det er ikke noe problem i dag at det blir det heller, da de fleste har ganske mye RAM som det kan lånes fra (det var det de gjorde i gamle dager). Gå opp en klasse på prosessor, og du vil merke forskjell, putt på for mye ram, og de vil være der men du vil aldri merke at de er der. EDIT: Noen kom meg vist i forkjøpet. Okii Da satser jeg på og kjøpe GPU på 1 GB. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Minnemengde på skjermkort relaterer seg mer til hvor stor oppløsning man kan kjøre spillet enn ytelse på kortet. 1Gb holder i bøttevis til normal skjermoppløsning. Lenke til kommentar
Henriik Skrevet 30. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2010 Minnemengde på skjermkort relaterer seg mer til hvor stor oppløsning man kan kjøre spillet enn ytelse på kortet. 1Gb holder i bøttevis til normal skjermoppløsning. Kommer til og kjøre i full HD. 1980/1080 Blir det vell? Pc'n klarer lett og kjøre alt og alle ting på maks? Alt av spill og slikt? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 (endret) Vi snakker om oppløsninger over 2560xxxx etter det jeg har lest, så det er ikke noe problem opp dit. Endret 30. mai 2010 av vidarkri Lenke til kommentar
Henriik Skrevet 30. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2010 Oki! Takk for alle tilbake meldingene! Er det noe dere ville gjort for og få den til og yte like bra, men billigere? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 (endret) Jeg tror ikke det er så mye og hente prismessig etter at du har byttet ut det skjermkortet og redusert til 4gb minne. Man kan jo debatere hovedkortet men det er ikke mange kronene og hente der heller. NB. Hvis du driver med videoredigering så kan det være greit å ha mer enn 4gb minne. Alt i alt ser det greit ut for meg. Endret 30. mai 2010 av vidarkri Lenke til kommentar
Henriik Skrevet 30. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2010 Jeg tror ikke det er så mye og hente prismessig etter at du har byttet ut det skjermkortet og redusert til 4gb minne. Man kan jo debatere hovedkortet men det er ikke mange kronene og hente der heller. NB. Hvis du driver med videoredigering så kan det være greit å ha mer enn 4gb minne. Alt i alt ser det greit ut for meg. Har ikke redusert til 4gb. Har 8 Alt i alt. Inkluder frakt: ca. 12.500 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå