tsxpower Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 skal kjøpe meg en bil, har sett litt på en chevrolet suburban 1992mod. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22448828 har aldri hatt en slik bil før. er det noe med disse bilene som ikke er så bra? noe spesielle svakheter? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 De har en spesiell svakhet ja, de bruker enorme mengder drivstoff. Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 De er ikke noe særlig å skryte av på vinterføre heller. Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 rust og forbruk er vel de største minusene. denne har elektriske problemer og det er nok en grunn til at eieren ikke har fiksa det (er jo livsfarlig hvis viskerne slutter å gå i høljeregnet på motorveien) Verksteder tar blodpris for feilsøking på ledningnettet på en bil og mange vil ikke ta på seg jobben engang. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Nå skal det også sies at har man teknisk innsikt nok til å skru og modifisere disse motorene så kan man få en skikkelig artig bil som bruker enda mer drivstoff enn orginalt, men som går som en rakett. Lenke til kommentar
tsxpower Skrevet 30. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2010 minste pris på bilen er 30,000kr. synes du jeg burde kjøpe den? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Niks, nope, njet, nada, no, nei. Lenke til kommentar
tsxpower Skrevet 30. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2010 er ikke chevrolet suburban bra bil da? må bare spørre. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 (endret) Ser du bort ifra at den sluker drivstoff og ruster så er det sikkert en bra bil... Edit: Hvis du synes to liter pr. mil pluss er levelig så er det jo bare å kjøpe... Endret 30. mai 2010 av Wisd0m Lenke til kommentar
tsxpower Skrevet 31. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2010 Ser du bort ifra at den sluker drivstoff og ruster så er det sikkert en bra bil... Edit: Hvis du synes to liter pr. mil pluss er levelig så er det jo bare å kjøpe... jeg tenker ikke på drivstoff forbruket jeg. og alle biler ruster jo tenker på motor og drivverk på slike biler jeg, er dette bra? eller er det svakheter i det? Lenke til kommentar
Ingeniør Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Noen av de nyere har vel en del problemer med at motoren skjærer seg... Lenke til kommentar
tsxpower Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2010 Noen av de nyere har vel en del problemer med at motoren skjærer seg... har ikke tenkt og kjøpe en ny en jeg vurderer en 1992mod Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 (endret) 12 * 2 * 800 = 19 200 12 * 0.75 * 800 = 7 200 12 * 0.5 * 800 = 4 800 Kjøper du en normal bil med forbruk på 0.75 så sparer du 12 000 per år. Kjøper du en liten småbil med lavt forbruk på 0.5 så sparer du 14 400 per år. (Tallene kan være litt feil, men de gir en liten pekepinn på at forbruk er viktig!) På under to år vil du ha brukt mer på bensin enn det selve bilen kostet. Og likevel sier du at forbruk ikke er nøye? Du kan ta deg råd til en dyrere og bedre bil og få mindre bilkostnader over tid om du velger en bil med normalt forbruk. Det er også feil at alle biler ruster - enkelte biler ruster så lite at de skrotes av andre årsaker før rusten er i nærheten av å utgjøre en fare. Har du et reelt behov for 8 seter? Uten at jeg har sjekket markedet så tør jeg anta at det fins alternativer som gir mer bil for pengene om man ikke har behov for så mange seter. Endret 1. juni 2010 av Jann - Ove Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 12 * 2 * 800 = 19 200 12 * 0.75 * 800 = 7 200 12 * 0.5 * 800 = 4 800 Kjøper du en normal bil med forbruk på 0.75 så sparer du 12 000 per år. Kjøper du en liten småbil med lavt forbruk på 0.5 så sparer du 14 400 per år. (Tallene kan være litt feil, men de gir en liten pekepinn på at forbruk er viktig!) <snip> Altså.. Det blir litt småteit å dra frem slike ting som dette.. For noen så er bil en STOR hobby og da tenker man ikke på forbruket. For alt vi vet, så røyker ikke tsxpower 20 om dagen og dermed sparer han 75 * 365 = 27375,- i året i forhold til Herr Pettersen som gjør det - og kjører sin supermiljøvennlige bil som bruker 0.3l på mila. Eller kanskje Kækse Tom som liker å feste to ganger i måneden og bruker 1000 kroner hver gang har er på byen og dermed bruker 26 * 1000 = 26000,- - men han tar bussen og bruker busskort til 500 lapp i måneden. Så hva definerer du som forbruk? Uansett, tips til tsxpower: Sjekk innom offroad.no, der er det mange som har meget god erfaring med Sub og spesielt 6,2 litern som folk mener er rimelig skuddsikker. Lenke til kommentar
HaraldCL Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 for det andre har han brukt kjørelengde på 8K i året. Hvor mange har så lite? Jeg havner på rundt 16k selv. Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 12 * 2 * 800 = 19 200 12 * 0.75 * 800 = 7 200 12 * 0.5 * 800 = 4 800 Kjøper du en normal bil med forbruk på 0.75 så sparer du 12 000 per år. Kjøper du en liten småbil med lavt forbruk på 0.5 så sparer du 14 400 per år. (Tallene kan være litt feil, men de gir en liten pekepinn på at forbruk er viktig!) <snip> Altså.. Det blir litt småteit å dra frem slike ting som dette.. For noen så er bil en STOR hobby og da tenker man ikke på forbruket. For alt vi vet, så røyker ikke tsxpower 20 om dagen og dermed sparer han 75 * 365 = 27375,- i året i forhold til Herr Pettersen som gjør det - og kjører sin supermiljøvennlige bil som bruker 0.3l på mila. Eller kanskje Kækse Tom som liker å feste to ganger i måneden og bruker 1000 kroner hver gang har er på byen og dermed bruker 26 * 1000 = 26000,- - men han tar bussen og bruker busskort til 500 lapp i måneden. Så hva definerer du som forbruk? Uansett, tips til tsxpower: Sjekk innom offroad.no, der er det mange som har meget god erfaring med Sub og spesielt 6,2 litern som folk mener er rimelig skuddsikker. 1 fest 1000kr 2 fester pr måned 24 fester pr år 24 000kr Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Jeg vil påstå at å kjøpe en så gammel Suburban er å be om utgifter og trøbbel. Deler er dyrt til slike biler og det er garantert at ting ryker på en så gammel bil. Hvis du vil ha en artig 4WD så kjøp deg en eldre Suzuki, den er liten og lett, lavt drivstofforbruk, billigere deler og mye bedre fremkomlighet i terreng. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Altså.. Det blir litt småteit å dra frem slike ting som dette.. For noen så er bil en STOR hobby og da tenker man ikke på forbruket. For alt vi vet, så røyker ikke tsxpower 20 om dagen og dermed sparer han 75 * 365 = 27375,- i året i forhold til Herr Pettersen som gjør det - og kjører sin supermiljøvennlige bil som bruker 0.3l på mila. Eller kanskje Kækse Tom som liker å feste to ganger i måneden og bruker 1000 kroner hver gang har er på byen og dermed bruker 26 * 1000 = 26000,- - men han tar bussen og bruker busskort til 500 lapp i måneden. Så hva definerer du som forbruk? Uansett, tips til tsxpower: Sjekk innom offroad.no, der er det mange som har meget god erfaring med Sub og spesielt 6,2 litern som folk mener er rimelig skuddsikker. Vet at bil er en flott hobby. Men selv da skal man se litt på forbruket og hva man prioriterer når man kjøper bil. Det fins mange biler med mye motor og morsomme kjøreegenskaper som har forbruk på rundt 0.75. Man bør absolutt tenke over prioriteringene og kostnaden når man kjøper bil. Uansett hvordan man snur og vender på det så blir det en stor kostnad. Når det er snakk om en så billig bil som trådstarter er ute etter så skal man ikke se bort ifra at trådstarter kunne kostet på seg en nyere og bedre bil ved å velge en med lavere forbruk. Når man kjøper seg biler som ligger litt utenfor normalt av billige gamle bruktbiler så bør man se på behovet sitt nøye. Uavhengig av om det er en bensinslukende amerikaner som her, eller en billig roadster. Utvalget er dårlig, og man må gjerne inngå flere kompromisser enn ved en relativt normal bil til samme pris. Lenke til kommentar
tsxpower Skrevet 4. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2010 dette blir da en nr 2 bil. har en mercedes som jeg bruker dagelig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå