Gå til innhold

Ditt syn på guds eksistens?

24 stemmer

1. 1. Hva er ditt på syn på guds eksistens?

• Ateist
      18
    • Agnostisker
      3
    • Ignostisist
      0
    • Teist
      1
    • Panteist
      0
    • Pandeist
      0
    • Deist
      0
    • Panenteist
      0
    • Antiteist
      2
    • Gnostisist
      0
    • Humanist
      0
    • Apostasist
      0

Anbefalte innlegg

Jeg er selv antiteist. Og det vil si at jeg som en ateist, bare at jeg ikke vil at kirke skal være en del av samfunnet. Grunnen til at jeg er en ikke-troende, er fordi jeg enkelt og greit ikke klarer å tro på eventyr om en mann som het Jesus jogge rundt i verden og gjør alt som ikke er mulig. Som å gå på vannet? Komme til live igjen!? Gjør vann om til vin..? Nei, jeg går ikke på de triksa før jeg får et ordentlig bevis på at han eksisterer!

Endret av Anarkorken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En gang fantes det en fyr ved navn jesus. Han var kul og fikk noen venner. om det var 12 vet jeg ikke, men jeg tror de alle ville fått seg en god latter om de så hvor far fetched historien om dem har blitt i dag.

Lenke til kommentar

Jeg tror det er på sin plass og få på plass et religionsnøytralt system som tar seg av bisettelser, bryllup, navneseremoni ("dåp"), og kanskje gjeninnføring av hedenske skikker som midtsommersfeiring og midtvintersfeiring (tross alt er dette skikker som er overtatt av kristendommen i det skjulte).

Jeg er sikker på at mine foreldre ville ha satt pris på et religionsfritt alternativ ved livets slutt, men de som meg må selvfølgelig bare føye seg i et system som ingen tør og røre ved.

Endret av The Metal God
Lenke til kommentar

Jeg tror det er på sin plass og få på plass et religionsnøytralt system som tar seg av bisettelser, bryllup, navneseremoni ("dåp"), og kanskje gjeninnføring av hedenske skikker som midtsommersfeiring og midtvintersfeiring (tross alt er dette skikker som er overtatt av kristendommen i det skjulte).

Jeg er sikker på at mine foreldre ville ha satt pris på et religionsfritt alternativ ved livets slutt, men de som meg må selvfølgelig bare føye seg i et system som ingen tør og røre ved.

Neida, du kan visst gravlegges ikke kirkelig... De har byttet navn fra kirkegård til gravlund.. Men om du kan det akkurat der du bor vet jeg ikke, men det kunne vært greit å visst i forkant liksom...

Personlig skal jeg gjøre alt som står i min makt for å slippe unna kristen begravelse. Det blir bare blasfemi å regne for de som kjenner meg om det skal stå en prest over kista mi og bable jesus reklame, så jeg skal bare donere bort det som kan doneres bort, brennes og så i jorden etter en kort bisettelse før jeg forlanger at de som gadd å møte opp tar seg noen reale gravøl... :)

Døden er for meg en naturlig del av livet og jeg skremmes ikke av den lenger. Hvorfor skulle jeg det? Jeg er jo død ... :)

Lenke til kommentar

Neinei... GUD... Merkelig eventyrskikkelse fra verdens største eventyrbøker. Jeg kan ikke helt tro på at en Gud, som påstått har skapt verden, IKKE viser seg når verden står på randen av fortapelse, for å bringe nytt mot til sine "små lam"... Og det er også vanskelig å tro på en Gud som har skapt hele verden, og alle verdens skapninger, MED defekter. En perfekt, guddommelig makt ville vel klart å skape pandaene MED fungerende tomler, og menneskene UTEN en blind flekk i synsfeltet?

Om jeg dør skal jeg ikke i kristen jord, jeg vil legges på sprit og bli et avgudsbilde for fremtidige generasjoner... Med undertittelen "dette er bare et eventyr"...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...