MAdoK Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 (endret) Hei. Jeg har lyst til å lage et eget java program som blant annet automatisk finner minnekort med bilder på og henter laster dem over i en mappe. Ja jeg vet at det finnes mange sånne programmer fra før, blant annet det som er innebygget i windows, men jeg har nå likevel lyst til å gjøre det her selv. Er det noen som vet hvordan man kan gjøre dette? Endret 30. mai 2010 av MAdoK Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Og hensikten med tråden er? Å fortelle oss at du skal lage det, eller for hjelp til å lage det? Lenke til kommentar
MAdoK Skrevet 30. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2010 Og hensikten med tråden er? Å fortelle oss at du skal lage det, eller for hjelp til å lage det? Tusen takk. Hadde det litt travelt når jeg skrev det her.. så jeg hadde hoppet over spørsmålet. Men ja.. Jeg trenger hjelp til å lage det. Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Jaok. Jeg vil anbefale å vente til du faktisk har et problem/spørsmål med å lage en tråd. Dersom alle skulle laget tråder i tilfelle de skulle trenge å stille et spørsmål, tror jeg forumet hadde vært rimelig spammet ned nå. Lenke til kommentar
MAdoK Skrevet 30. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2010 (endret) Jaok. Jeg vil anbefale å vente til du faktisk har et problem/spørsmål med å lage en tråd. Dersom alle skulle laget tråder i tilfelle de skulle trenge å stille et spørsmål, tror jeg forumet hadde vært rimelig spammet ned nå. Vel.. det var derfor jeg blant annet skrev at jeg var klar over at det finnes programmer for det fra før for å slippe alle disse.. "bruk Windows bildeimport" og sånne ting som jeg stadig ser på sånne forum. Jeg er selvfølgelig glad for at du sa fra at jeg hadde glemt spørsmålet i tråden og har nå rettet opp i det. Hvis du vet hvordan man kan problemet mitt er jeg veldig glad for all hjelp jeg kan få, men hvis ikke er det vel unødvendig å fylle tråden med mer om at jeg faktisk hadde glemt spørsmålet. Endret 30. mai 2010 av MAdoK Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Første spørsmålet jeg kommer på til deg, hvor mye kan du om programmering? Er vanskelig å komme med tips hvis en ikke vet hvilket nivå du ligger på. Lenke til kommentar
Flin Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Følgende konsept burde vel funke. if(new.device == minnekort) { while(!end_of_filelist) { if(file.type == jpg, gif.....) file.copy.to(newfolder) } } 1 Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Konseptet over fungerer nok det ja, problemet er nok det å finne nye minnekort. Siden det er bilder som er saken her ville jeg kanskje gått gjennom en løkke som går fra E: til Z: (Ikke C:, da det er hoved harddisken, og de fleste har vel en D: også), og sjekker om det ligger en DCIM mappe der. Dersom det gjør det kan man forvente at det er et minnekort med bilder, og man kan så utføre konseptet over. Ville nok også ha sjekket dato på bildene, for å sortere dem. Lenke til kommentar
Kiff Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 en løkke som går fra E: til Z: File.listRoots(); 1 Lenke til kommentar
Flin Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Hvilket OS skal dette brukes på? Lenke til kommentar
MAdoK Skrevet 31. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2010 (endret) Tusen takk for mange gode svar. Dette har vært til god hjelp. Har desverre måttet legge prosjektet litt på hylla nå. Litt for mange andre ting som må prioriteres om dagen. Skal si i fra når jeg er i gang igjen. Da skal jeg også prøve ut tipsene dere har kommet med. Tusen takk så langt. Hvilket OS skal dette brukes på? Hadde vel håpet på det skal funke på alle Endret 31. mai 2010 av MAdoK Lenke til kommentar
Flin Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Det er forskjellige metoder for å sjekke events på forskjellige OS, det betyr at du må skrive en kode som først finner ut hvilket OS du kjører på. Det burde ikke være umulig. Når det er gjort er det bare å sjekke ut nevnte metoder. Lenke til kommentar
miXer Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Du kan bruke javax.swing.filechooser.FileSystemView.getFileSystemView() til å hente ut Drive info. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå