Gå til innhold

Overklokking av Xeon W3540 med Corsair H50 :)

Anbefalte innlegg

eVGA SLi 3X hovedkort (X58) med 6GB Corsair Dominator minne og en Xeon W3540@stock. Kjører default spenning på alt i BIOS for å lage et skikkelig grunnlag for videre overklokking og temperaturmåling. Det er 20 grader i rommet gjennom hele testen.

Senere i dag skal jeg kjøre test med HT påslått (denne var uten, som man kan se av skjermdumpen).

Prosessoren er kjølt av en standard Corsair H50 1x120 radiator sammen med 2 stk 140mm Noctua NF-P14 FLX vifter i push/pull. Disse kjører standard hastighet og ligger i toppen/lokket på mitt Lian Li PC-P80B fulltower.

Kabinettviftene i front er standard Lian Li på laveste hastighet (bruker medfølgende analoge viftestyring). Eksosviften bak er en 140mm Noctua NF-P14 FLX som bruker 120mm festehull og en modifisert sidedør på kabinettet for å passe.

Videre så er det 2x 160GB Intel X25-M G2 SSD i raid0 og 1 stk Seagate 500GB 7200rpm disk i maskinen. Skjermkort er inntil videre ATi Radeon HD4890 Sapphire Vapor-X på stock frekvens og vifte på auto (CCC).

Poenget med dette innlegget, og videre de neste innleggene mine er for å vise at Corsair H50 er en knakende god enhet om man bare gjør en innsats. Den er også totalt stille (såfremt man ikke bruker noen bråkete vifter på radiatoren).

post-4613-1275218764,8297_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg kjørt en full LinX 4GB memory og HT aktivert. Turbo er av.

For å komme over 4GHz på min chip måtte jeg dessverre ganske høyt opp i spenning. Temperaturen ble deretter :/

Men den er stabil, og maks 79 grader under LinX load på varmeste kjerne. Temperaturen i rommet er fortsatt stabil 20 grader som i forrige test. Viftene kjører standard hastighet som i forrige test.

post-4613-1275733137,1887_thumb.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...