SilentNET Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 eVGA SLi 3X hovedkort (X58) med 6GB Corsair Dominator minne og en Xeon W3540@stock. Kjører default spenning på alt i BIOS for å lage et skikkelig grunnlag for videre overklokking og temperaturmåling. Det er 20 grader i rommet gjennom hele testen. Senere i dag skal jeg kjøre test med HT påslått (denne var uten, som man kan se av skjermdumpen). Prosessoren er kjølt av en standard Corsair H50 1x120 radiator sammen med 2 stk 140mm Noctua NF-P14 FLX vifter i push/pull. Disse kjører standard hastighet og ligger i toppen/lokket på mitt Lian Li PC-P80B fulltower. Kabinettviftene i front er standard Lian Li på laveste hastighet (bruker medfølgende analoge viftestyring). Eksosviften bak er en 140mm Noctua NF-P14 FLX som bruker 120mm festehull og en modifisert sidedør på kabinettet for å passe. Videre så er det 2x 160GB Intel X25-M G2 SSD i raid0 og 1 stk Seagate 500GB 7200rpm disk i maskinen. Skjermkort er inntil videre ATi Radeon HD4890 Sapphire Vapor-X på stock frekvens og vifte på auto (CCC). Poenget med dette innlegget, og videre de neste innleggene mine er for å vise at Corsair H50 er en knakende god enhet om man bare gjør en innsats. Den er også totalt stille (såfremt man ikke bruker noen bråkete vifter på radiatoren). Lenke til kommentar
Khani Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Blir spennende og se resultat. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 5. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2010 Da har jeg kjørt en full LinX 4GB memory og HT aktivert. Turbo er av. For å komme over 4GHz på min chip måtte jeg dessverre ganske høyt opp i spenning. Temperaturen ble deretter :/ Men den er stabil, og maks 79 grader under LinX load på varmeste kjerne. Temperaturen i rommet er fortsatt stabil 20 grader som i forrige test. Viftene kjører standard hastighet som i forrige test. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå