NoNamesLeft Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Da var allergi sesongen igang, og det kommer til å bli mange uker inne og se film osv, men er helt tom for ideer. Så jeg lurer på om noen kan anbefale meg noen gode postapokkalyptiske og krigsfilmer? Har egentlig ingen flere kriterier. Takker på forhånd! Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Jeg anbefaler Band of Brothers og The Pacific, dersom du ønsker 'kortserier'. Begge er krigsserier. Hvis ikke kan du jo ta turen innom imdb.com, og se hvilke av filmene i denne lista som kunne vært interessant å se. Det er en uoffisielle 'verdens 250 beste filmer'-listen. Lenke til kommentar
Boris Yeltsin Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 (endret) Hvis du har sett saving private ryan, så kan du se den igjen. Den er alltid like bra! Du kan ta en titt på disse filmene, om du ikke har sett dem. Noen er verdt å se igjen, etter min mening. Krigsfilmer: The Red Thin Line Windtalkers Pearl Harbor Saving Private Ryan The Bridge on the River Kwai - En klassiker fra 1957. Full Metal Jacket Band of Brothers og The Pacific er to veldig flotte og gode miniserier, som Ajaco sa. Og du kan gjør som han nevnte, sjekke IMDb sine topplister. Her kan du se topp 50 krigsfilmer. Post-apokkolyptisk: The Road I Am Legend Eller så kan du ta en titt på hva wikipedia har av post-apocalyptic filmer. Endret 30. mai 2010 av baNteX Kaa Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 30. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2010 takker for forslag! Har allerede sett Saving Private Ryan, BOB og holder på med the pacific! skal sjekke ut de andre Lenke til kommentar
laurell Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Hva med denne listen: Top 100 war movies. "Apocalypse Now" er en kongefilm selv om den er fra 1979. Og denne, http://www.imdb.com/title/tt0057115/ , ikke akkurat en krigsfilm, handler om britiske offiserer som skal flykte fra tyske fangeleier. En film alle burde se egentlig syns jo jeg. Lenke til kommentar
sureup Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Gode filmer som ikke har blitt nevnt (bortsett fra på top 100 lenken): Platoon Paths of glory Das boot Der untergang? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå