Gå til innhold

Hjelp med grafikk innstillinger på bad company 2 med XFX 5770

Anbefalte innlegg

Hei!

Dette er noe enkelt jeg burde klart selv, men greier bare ikke å velge riktige innstillinger på bad comapny 2. Jeg vil ha så bra grafikk så mulig med en tålig FPS.

Foreløpig bruker jeg disse innstillingene:

Level of detail high

Texture Quality high

Shadow Quality high

Effects Quality high

anti lasing 2x MSAA

anisotrophic 16x

Vsync off

HBAO off

På Documents/BFBC2/Settings har jeg satt dxversion fra "auto" til "10".

Et eksempel er første bane(Kanskje litt dårlig forklaring):

Når jeg sitter i båten i begynnelsen ligger FPS`n noe rundt 60-75. 1 min senere når båten kjører, går FPS`n ned til 40-55. Når båten blir beskutt og mannen din hopper uti vannet og ser alle boblene skjer det et dramatisk fall med FPS`n ned til 7-10. Når han ser vekk fra boblene og begynner å svømme stiger FPS`n opp til 60-70.

Senere på bana gjemmer du deg i gresset på et jorde fordi det kommer mange tankser og soldater på landeveien forbi. Da kommer det noen bombefly over deg som slepper bomber på tanksene og det skjer en stor eksplosjon. Da går FPS`n ned til 7-10.

Disse fallene vare bare i 2-5 sekunder, men det er bare helt sykt irriterende :hrm:

Ellers online merker jeg ikke så mye :D

Hjelp plzz!

Prøvde akkurat nå med de samme innstillingene, men På Documents/BFBC2/Settings har jeg satt dxversion fra "10" til "9". Da ble droppene litt mindre og gikk ned til 17-20 istedenfor 7-10. Det er forsatt irriterene :hrm:

Endret av gallsman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Dette er noe enkelt jeg burde klart selv, men greier bare ikke å velge riktige innstillinger på bad comapny 2. Jeg vil ha så bra grafikk så mulig med en tålig FPS.

Foreløpig bruker jeg disse innstillingene:

Level of detail high

Texture Quality high

Shadow Quality high

Effects Quality high

anti lasing 2x MSAA

anisotrophic 16x

Vsync off

HBAO off

På Documents/BFBC2/Settings har jeg satt dxversion fra "auto" til "10".

Et eksempel er første bane(Kanskje litt dårlig forklaring):

Når jeg sitter i båten i begynnelsen ligger FPS`n noe rundt 60-75. 1 min senere når båten kjører, går FPS`n ned til 40-55. Når båten blir beskutt og mannen din hopper uti vannet og ser alle boblene skjer det et dramatisk fall med FPS`n ned til 7-10. Når han ser vekk fra boblene og begynner å svømme stiger FPS`n opp til 60-70.

Senere på bana gjemmer du deg i gresset på et jorde fordi det kommer mange tankser og soldater på landeveien forbi. Da kommer det noen bombefly over deg som slepper bomber på tanksene og det skjer en stor eksplosjon. Da går FPS`n ned til 7-10.

Disse fallene vare bare i 2-5 sekunder, men det er bare helt sykt irriterende :hrm:

Ellers online merker jeg ikke så mye :D

Hjelp plzz!

Prøvde akkurat nå med de samme innstillingene, men På Documents/BFBC2/Settings har jeg satt dxversion fra "10" til "9". Da ble droppene litt mindre og gikk ned til 17-20 istedenfor 7-10. Det er forsatt irriterene :hrm:

Det er ikke nødvendig med 16x Anistrophic, skru det av og se om ser forskjell, det gjorde iallefall ikke jeg :D

Hvilken cpu har du? Den kan forårsake droppene.

Lenke til kommentar

Hei, når jeg spilte med oppsettet:

6 gb ram, gammel duo prossesor (husker ikke navnet) og

.. ja 5750 radeon.

Hadde jeg med alt (da mener jeg alt på fult, i 1660x1050) online problemer med irriterende lagg når jeg snudde meg rundt. Ble veldig irriterende, og med en gang jeg forandret litt or trikset tok bilder med fraps for og sammenligne osv fant jeg ut to perfekte innstilinger.

Den ene for bruk online:

Level of detail high

Texture Quality low

Shadow Quality low

Effects Quality high

anti lasing 1x MSAA

anisotrophic 1x

Vsync off

HBAO off

Voila med dette var alt av smålig og eventuelle drops helt bort, og det uten at du virkelig så forskjell. (Unntaket var småe gress dotter osv, som enemies kunne gjemme seg i. De ble borte og gav med større sjangse for og oppdage snipers osv :p)

-

For one player eller campain var det bare på med "texture quality high" og la resten stå som ovenfor.

Enjoy!

Men, du bør om du vil opptimalisere det for deg, bruke fraps eller annet program som kan ta bilder og sammenlign de. Ta bilder av forskjellige plasser i campain med samme grafikk på.

Kjør så igjennom sammen rute ta bilder på nytt med annen grafikk på og skriv ned gjenomsnitts fps osv.

Altså om du vil lage noe stort ut av det eller ikke er opp til deg. Jeg satt lenge og opptimaliserte, men nå har jeg fått nytt system så kjører alt på fult igjen uten noe problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...