Episong Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Hei! Jeg kjøpte min Acer Aspire 5930G brukt i mars 2009. Den tidligere eieren hadde kjøpt maskinen fra en nettbutikk i september 2008 og solgte den pga. skifte av jobbmaskin. Hittil har PCen fungert mer eller mindre knirkefritt, men de siste dagene har jeg lagt merke til at det kommer hvite, flimrende streker over skjermen. Det kommer ofte kontinuerlig over skjermens flate til jeg vipper skjermlokket litt opp eller ned i forsøk på å redusere "støyen". Hva kan dette skyldes, og hva bør jeg eventuelt gjøre med det? La det være nevnt at jeg ikke har lagt tunge ting på lokket i lukket tilstand. Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Virker på meg som om det er dårlig kontakt et sted, og at derfor flimringene påvirkes når du beveger skjermen. Dersom det er mulighet; prøv å skru opp og se om alt er i orden. Dersom dette ikke er mulighet på egenhånd, ville jeg prøvd meg på en reperasjon - dersom det ikke er for dyrt. Har du garanti? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 (endret) Har samme problemet med min stasjonære pc (hw i signatur, mere utfylende på profil) men dog bare under spilling. Hvis du ikke har garanti og er litt data kydig eller kjenner noen som er det kan du jo prøve å skru opp dekselet der skjermkabelen er og prøve å blåse støv av kontaktene og kanskje rense dem med sprit. På min skjer ser det ut som at linjene har en sammenheng med frekvens da strekene beveger seg på forskjelige måter avhengig av hva som er på bildet og fps. Endret 30. mai 2010 av Mr. A Lenke til kommentar
horse4life Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Hadde samme problemet med min acer aspire 7730g. Hvis du har kvitering, så kan du levere den. For å få min til å funke bytta de Skjerm og Skjermkabel. Dette er visst et litt vanlig problem med noen av acerene Lenke til kommentar
Episong Skrevet 3. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2010 Takker og bukker for raske svar! Nå har det gått noen dager, og jeg merker at strekene kommer og går. Er det ikke slik at en generell garanti på bærbare PCer er en forventet levetid på minst tre år? Jeg har kvittering for kjøpet, men dette skrivet ligger for tiden i en annen by (kan sikkert få det sendt, hvis nødvendig). Når dere sier det; jeg kjenner en datahendig kar som muligens kan ta en kikk på det. Det er alltids greit å henvende seg til en som vet hva han skal se etter. Hvis han ikke har mulighet, får jeg prøve å ta en kikk under "panseret"! (Oppdaterer så tråden på hvordan dette går. >_>) exburn, kostet denne utskiftningen deg noe eller gikk dette under garantien? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå