Gå til innhold

Apple Mac: Hva er forskjellen fra Windows?

Anbefalte innlegg

Skal ha kjøpe meg Apple MAC tenkte jeg nå i sommer å lurte på noen ting først. Hva er egentlig de største forksjellene fra MAC og WINDOWS? :)

Har hørt at det ikke er mulig å få virus (på mac)? er dette virkelig sant? evt den klikker aldri heller har jeg hørt, rykter eller sannhet? noen som har erfaringer med denne pcen så bare skriv i vei hvordan maskinen er i bruk. NB! DETTE GJELDER BÆRBAR MAC, IKKE STASJONÆR! :)

Endret av cyclo
Emnetittel endret da det _ikke_ skal benyttes bare store bokstaver i emnetittel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mac og Pc er nøyaktig det samme. Mac er en pc. Mac er kun en pc med operativsystemet Os X, og er spesialdesignet for det for optimal ytelse, og batteritid.

Mac er absolutt mulig å få virus på, om du går inn for det.

På windows har jeg aldri klart å få virus ved å faktisk gå inn for det, jeg har derimot fått det når jeg har prøvd å forhindre det. Karma sucks.

Mac klikker/låser seg av og til, men det varer ikke lenge. men det hender, og jeg vil si at det hender mye mindre enn på en windows-maskin.

Valget vil vel egentlig være avhengig av dine behov, og budsjett.

Lenke til kommentar

Det er mulig å få virus på mac, men sannsynligheten er relativt liten... Har hatt mac i fem år, aldri hatt virusprogram, og aldri hatt noen indikasjoner på virus.

På disse fem årene har jeg vært nødt å tvinge avslutning av systemet kanskje seks-sju ganger.

Største forskjellen er operativsystemet i seg selv, det er ganske stor forskjell fra Windows XP i alle fall. Ta en tur inn på MacBook- eller MacBook Pro-sidene til Apple for info om selve maskinene, men Mac OS X-sidene er best om du vil se hvordan en mac funker som operativsystem.

Ta en tur i en Apple-butikk, Eplehuset for eksempel - de har kunnskap, masse kunnskap.

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...