Antec900 Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 du kan bruke Hardware sin prisguide, det jan du spare mange kroner på! kanskje du spe på med en i7-860 også (enda mer ytelse!) Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Handler du fra pixmania er du fuck'd... Lenke til kommentar
Heroes Skrevet 30. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2010 (endret) men hvordan er ytelsen mellom de to cpuene? strevet oppradering og flashing av hovedkortet er et minus men det største viperen mellom de vill være hva som har størst ytelse? du kan bruke Hardware sin prisguide, det jan du spare mange kroner på! kanskje du spe på med en i7-860 også (enda mer ytelse!) den nye prisguide suger. og slitter med og logge meg inn på den gamle. Endret 30. mai 2010 av Heroes Lenke til kommentar
Heroes Skrevet 30. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2010 fant ut at komplett var biligst på omtrent alt. så lønner seg og bestille der. i forhold til frakt jaja takk for hjelpa Lenke til kommentar
Heroes Skrevet 31. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2010 (endret) Ok har fått et lite dilemma, har fikset oppsettet nå trodde jeg, men det tilbude som var på PowerColor Radeon HD 5870 1GB GDDR5 forsvant i natt, så da begynte jeg og se etter noe lignende med samme ytelse og fant seffølgelig Gainward GeForce GTX 470 1280MB PhysX som tydeligviss skal være nok så like. Noen som har noen formeninger om hvilke av kortene jeg skal kjøpe? Edit: glem det, fant ut at 5870 er hakket bedre, i forhold til pengene. plus jeg får mod2 på kjøpet som også er fint Endret 31. mai 2010 av Heroes Lenke til kommentar
Antec900 Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 men hvordan er ytelsen mellom de to cpuene? strevet oppradering og flashing av hovedkortet er et minus men det største viperen mellom de vill være hva som har størst ytelse? du kan bruke Hardware sin prisguide, det jan du spare mange kroner på! kanskje du spe på med en i7-860 også (enda mer ytelse!) den nye prisguide suger. og slitter med og logge meg inn på den gamle. etter ytelse: x6- i5-750 - i7-860 - i7-870 Lenke til kommentar
Caliente Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 (endret) men hvordan er ytelsen mellom de to cpuene? strevet oppradering og flashing av hovedkortet er et minus men det største viperen mellom de vill være hva som har størst ytelse? du kan bruke Hardware sin prisguide, det jan du spare mange kroner på! kanskje du spe på med en i7-860 også (enda mer ytelse!) den nye prisguide suger. og slitter med og logge meg inn på den gamle. etter ytelse: x6- i5-750 - i7-860 - i7-870 Tull og tøys. Det kommer helt ann på hva CPUen brukes til. Jeg har en X6 som knuser en god venn av meg sin i7-920 når det kommer til Spill og programmer som yter godt av flere kjerner. Du har vel I7 selv og baserer ikke det du sier på fakta, men å anbefale det du har. X6 er det beste kjøpet idag. Den yter nesten så godt som Intel sin 6 kjerner i visse oppgaver ifølge mange tester. (ikke helt likt, men ligger ikke mye bak!) Og den koster ca 8000kr. Intel sin er kjappere til visse ting (som blant annet video rendering), men skal du være fremtidsrettet, gå for X6. bedre ytelse generelt. Du kan også gå for "ASUS Crosshair IV Formula, Socket-AM3", da får du ett helt nytt og rått HK. Trenger ikke oppdatere BIOS. Har USB 3.0 og SATA 2.0 (6GBS) Endret 31. mai 2010 av Caliente Lenke til kommentar
Heroes Skrevet 31. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2010 (endret) men hvordan er ytelsen mellom de to cpuene? strevet oppradering og flashing av hovedkortet er et minus men det største viperen mellom de vill være hva som har størst ytelse? du kan bruke Hardware sin prisguide, det jan du spare mange kroner på! kanskje du spe på med en i7-860 også (enda mer ytelse!) den nye prisguide suger. og slitter med og logge meg inn på den gamle. etter ytelse: x6- i5-750 - i7-860 - i7-870 Tull og tøys. Det kommer helt ann på hva CPUen brukes til. Jeg har en X6 som knuser en god venn av meg sin i7-920 når det kommer til Spill og programmer som yter godt av flere kjerner. Du har vel I7 selv og baserer ikke det du sier på fakta, men å anbefale det du har. X6 er det beste kjøpet idag. Den yter nesten så godt som Intel sin 6 kjerner i visse oppgaver ifølge mange tester. (ikke helt likt, men ligger ikke mye bak!) Og den koster ca 8000kr. er Intel sin er kjappere til visse ting (som blant annet video rendering), men skal du være fremtidsrettet, gå for X6. bedre ytelse generelt. Du kan også gå for "ASUS Crosshair IV Formula, Socket-AM3", da får du ett helt nytt og rått HK. Trenger ikke oppdatere BIOS. Har USB 3.0 og SATA 2.0 (6GBS) det er 2 problemer med og gå for det hovedkortet. det første er at det koske ter 500 kr mer en det andre oppsettet viss jeg går for det. det andre minuset er at tydeligviss så har cooler master advanced II ikke så veldig bra med amd hovedkort. i følge hardware sin review. men skal sjekke den ut og se på ting. om min økonomi kan strekke seg fra 11.000 som den var i starten til 15.000 som det ser ut som jeg vill være oppe i haha skal gå igjennom alle mine valg i kveld. og antageligviss bestille i kveld. sammen med en venn, siden jeg drar vekk i 4 dager så da har jeg dataen når jeg kommer hjem. så bare kom med så mange forslag til forandringer som mulig. og så skal jeg ta alle til etterrettning. men nå går dataen min tom for strøm, sitter på en buss på vei hjem fra forsen. Endret 31. mai 2010 av Heroes Lenke til kommentar
Heroes Skrevet 31. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2010 det hovedkortet så helt sykt fristende ut! utrolig vanskelig og bestemme seg når jeg egentlig har råd til det. men jeg prøver og begrense meg den de er vanskelig. om det blir dette asus hovedkortet med x6 eller om det blir intel oppsettet er jeg nå veldig usikker på blir mer men det hovedkortet har usb 3 og sata x2 plus helt syke overklokkemuligheter med hele 86% på hardware testen. Tusen takk for hjelpen bare kom med flere innvendinger i forhold til valget av hovedkort og prossessor, skjermkort er jeg rimelig sikker på med PowerColor Radeon HD 5870 1GB. med sliter som sakt forsatt med og bestemme meg i forhold til prosessorer, viss du kan henvise til noen tester av de så hadde jeg vært sinsyk takknemelig:) Lenke til kommentar
Heroes Skrevet 31. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2010 da var data kjøpt gikk for crossfire hovedkortet med amd x6:) det blir kos når jeg får den og skal kose meg:D Lenke til kommentar
martimul Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 (endret) enten dette intel oppsettet eller dette amd oppsettet som jeg må ordne biosen med Heisann, Det ser ut som et kraftfullt oppsett, men på AMD oppsettet passer vel ikke ram'en til prossesoren.?. Det står For i5 and i7 Det er jo litt kjipt om ikke ram'en passer Endret 1. juni 2010 av martimul Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 om det står til i5 eller i7 har ingen ting å si.. Blir det samme som de som tror at RAM som har SLI/Crossfire logo på seg er bedre til de oppsettene eller at man bli bedre i spill av å kjøpe Fatal1ty utstyr.. det er bare en logo.. Lenke til kommentar
Heroes Skrevet 3. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2010 (endret) jeg kjøpte noen andre ram brikker. nemelig disse. rammen hadde passet, alle ram går for samme innsett, som dere begge to sikkert vet, men det jeg har hørt er at den ikke klarer og kjøre full ytelse av dem, men null stress, viss det er ikke stemmer så stemmer det ikke. viss det stemmer så stemmer det. gjør ingen forskjell for meg:P Corsair Dominator DDR3 1600MHz 4GB CL8 som passer veldig fint til oppsettet. nå sitter jeg og installerer windows. var sinsykt nærme at ikke vifta og ram men fikk plass sammen, men det gikk på hengende håret:) PS. dette ble oppsettet mitt - ASUS Crosshair IV Formula, Socket-AM3 - AMD Phenom II X6 1055T - PowerColor Radeon HD 5870 1GB GDDR5 - BenQ 24" LED V2410 Eco - Chieftec Super Series 750W PSU - Cooler Master CM 690 II Advanced Sort - Corsair SSD Performance P64 2,5" 64GB - Samsung SpinPoint F3 1TB SATA2 - Noctua NH-D14 CPU Kjøler - Corsair Dominator DDR3 1600MHz 4GB CL8 - Noctua NF-S12B FLX 120mm Vifte - Microsoft SideWinder X5 Gaming mouse, - Logitech Cordless Wave Keyboard Endret 3. juni 2010 av Heroes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå