Gå til innhold

Pentium 1.7 ghz rar kjøleløsning. Vi tar sjangsen(eller)

Npt

Anbefalte innlegg

Ja, kameraten min kjøpte seg pc, men har fått alt utenom cpu. Han lånte derfor en pentium 4 1.7 ghz som kom fra en dell pakkeløsning.

Vifta er 120 mm (EN SVÆR JÆVEL) og kjøleribba er faen meg enorm den og. Spørsmålet er om hvis vi bare setter på ribba ( bare setter den oppå)

Vil cpuen svis av?

(vi får ikke festa hverken vifte eller kjøleribbe, dell har tenkt så mindre smart)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

P4 1,7GHz er Wilamette (Nortwood ble kun laget i 1,6 1,8 20, osv.)

Wilamette utvilker mange watt og blir derfor raskt varm. Jeg tipper det tar bare 1-2 minutter med kjøleribbe og uten vifte før den begynner å automatisk sette ned hastigheten. Det kan være lurt å få en viss luftstrøm gjennom ribbene for å unngå at hastigheten blir satt ned. Strikk eller sånn plast/metall-streng man lukker matpakken med kan sikkert hjelpe deg å feste ribba på et vis.

Lenke til kommentar
P4 har en mekansime som gjør at hvis det blir for varmt til den så klokker den seg selv ned for å unngå skade. Men uten vifte vil den bli så varm at du ikke vil få gjort noe med den. Vær litt kreative og få montert på en vifte på en eller annen måte nå da ;)

hehe, ja.

Husker dere ikke den toms hardware filmen der de demonstrerte.

det var jo stas at den klokket seg ned, mens t-birdn svidde seg FORT.

hehe, men selv er jeg fan av sist nevnte :lol:

Lenke til kommentar
P4 har en mekansime som gjør at hvis det blir for varmt til den så klokker den seg selv ned for å unngå skade. Men uten vifte vil den bli så varm at du ikke vil få gjort noe med den. Vær litt kreative og få montert på en vifte på en eller annen måte nå da ;)

hehe, ja. Husker dere ikke den toms hardware filmen der de demonstrerte.

det var jo stas at den klokket seg ned, mens t-birdn svidde seg FORT.

hehe, men selv er jeg fan av sist nevnte :lol:

Nå var det nok neppe uten kjøleribbe han mente da..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...