senseipt Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Jeg driver å montere ryggekamera på en 2003 RAV4. I instruksjonene står det at strømforsyning skal kobles på ryggelyset slik at kameraet får strøm (12V) når man setter bilen i revers. Det er i tillegg en annen kabel fra monitoren som skal kobles på ryggelyset og det er egentlig den som gjør at monitoren skifter til ryggekamera når man setter bilen i revers. Jeg funderer derfor på om jeg skal koble selve kameraet på baklyset så det alltid har strøm når tenningen er vridd om slik at man manuelt kan få frem bildet selv om man kjører fremover. Jeg kjente på en av de elektroniske komponentene som henger på ledningen at den var ganske varm (kanskje 30-40C) etter å ha lekt med kameraet noen minutter. Kan dette eller hele opplegget mitt med konstant strøm utgjøre en brannfare? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 (endret) Brannfarlig er det nok ikke, men er ikke sikkert at levetiden på kameraet blir så veldig bra. Elektronikk som er beregnet for å bare stå på i korte perioder bruker ofte å ha kjøling deretter. Endret 30. mai 2010 av gxi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå