Gå til innhold

Sirka hvor mye brude jeg gå ned for å få en bra kropp?

Anbefalte innlegg

Er 177/178 cm og rundt 60-63 kg.

Begynner å se litt blodårer og sånn i armene. Har skikkelig lyst på mere synlige blodårer i underarmen.

Jeg har litt pæreform egentli, hehe.

Da lurer jeg på sånn sirka hvor mye kunne jeg gå ned for å få den berømte "sixpacken" og blodårer i armene? ;p

Har litt 4pack når jeg drar ned og strammer magen :new_woot:

(vet jeg ikke veier mye, har aldri gjort det) xD

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utifra min mening har du allerede en "bra kropp". Store blodårer er ikke akkurat pent, ser penere ut med bra definerte muskler. Trikset med årer er vel å trene senestyrke (tendon på engelsk) og mindre muskelmasse.

Ang. sixpack så er vel situps tingen.

Lenke til kommentar

Du burde ikke gå ned, du burde gå opp. Hvordan ligger du an med fettprosent, har du en del fett? Burde trene for å få deg større muskler. Å være nesten 180 høy og veie under 60kg vil jeg si er undervektig. Er 178 og veier 76kg selv :)

Lenke til kommentar

Du burde ikke gå ned, du burde gå opp. Hvordan ligger du an med fettprosent, har du en del fett? Burde trene for å få deg større muskler. Å være nesten 180 høy og veie under 60kg vil jeg si er undervektig. Er 178 og veier 76kg selv :)

først vil jeg bare si: jeg er ikke undervektig! Ja, har endel fett på magen, men den er ganske flat når jeg strammer:) det er nok det største problemet her. Magen er stor når jeg ikke strammer.

Vet at det ikke finnes noe måte å gå ned bare på magen, men hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar

først vil jeg bare si: jeg er ikke undervektig! Ja, har endel fett på magen, men den er ganske flat når jeg strammer:) det er nok det største problemet her. Magen er stor når jeg ikke strammer.

Vet at det ikke finnes noe måte å gå ned bare på magen, men hva skal jeg gjøre?

Har samme problem selv, magen er litt stor når jeg ikke strammer og henger ofte ut, men strammer jeg, kommer ofte 4packen godt til synne. Jeg har lært å leve med det og synes at magen min ser flott ut slik den er.

Spør noen hvorfor magen min er så stor så sier jeg at jeg har store magemuskler og litt fett over, så derfor er den stor.. Og plutselig er alle jentene over magen min for å kjenne! :)

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Haha, bra triks Pijus laugh.gif Tror vi er i samme båt mtp magen.

Til TS så vil jeg si at det er vanskelig å si hvor mye du burde gå ned uten noe bilde å gå ut i fra.

okii, kan gjerne ta et bilde nå å laste opp...

Lenke til kommentar

Haha, bra triks Pijus laugh.gif Tror vi er i samme båt mtp magen.

Til TS så vil jeg si at det er vanskelig å si hvor mye du burde gå ned uten noe bilde å gå ut i fra.

okii, kan gjerne ta et bilde nå å laste opp...

post-197352-1275252846,9976_thumb.jpg

post-197352-1275252866,6311_thumb.jpg

post-197352-1275252888,4464_thumb.jpg

post-197352-1275252907,3224_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Du er ganske tynn, så jeg ville vært litt forsiktig med å gå noe særlig mer ned. Men et par kilo ned så kanskje det begynner å hjelpe. Men vær klar over at det ikke er alle som har gener for å få synlige mageruter selv om de er aldri så tynne. Du har hvertfall ikke så mye fett på magen at det gjør noe. Du kan jo trene magen litt med tunge øvelser, så kanskje musklene vokser litt også. Mulig det vil hjelpe litt.

Lenke til kommentar

Du er ganske tynn, så jeg ville vært litt forsiktig med å gå noe særlig mer ned. Men et par kilo ned så kanskje det begynner å hjelpe. Men vær klar over at det ikke er alle som har gener for å få synlige mageruter selv om de er aldri så tynne. Du har hvertfall ikke så mye fett på magen at det gjør noe. Du kan jo trene magen litt med tunge øvelser, så kanskje musklene vokser litt også. Mulig det vil hjelpe litt.

ja, jeg er egentlig ganske tynn. kom egentlig ikke noe godt fram på bildene, siden jeg bare tok med magen. og jeg stilte meg netopp på badevekta, der sto det 64.5! :p har vokst mye i den siste tia, så den går jo bare opp, plus at det er seint, blir jo noen kilo tyngre da og ;p

Men back to topic. armene mine er jo ganske tynne, men hvor tynne må de egentlig være for å få synlige blodårer? :o Har skikkelig skikkelig lyst på mere blodårer i armene. Det ser jo mye bedre ut med blodårer i armene enn det gjør uten, syns nå jeg :thumbup:

og eventuelt hvor mye måtte jeg "gått ned" for å se blodårene i armene?

Lenke til kommentar

Det kan nok også være genetisk bestemt. Men du burde nok ikke bevege deg så mye under 60. Du kan jo prøve å gå med 2-4 og se om det hjelper. Hvis det ikke hjelper så veit jeg ikke...

Jeg ville nok heller satsa på å spise mer og trene styrke for å legge på meg, om jeg hadde vært deg ;) Ser da bedre ut med litt muskler enn blodårer.

Lenke til kommentar

Det der var jo ingenting i forhold til meg :whistle:

Å ha stor mage kan skyles mange forksjellige ting, styrkeløftere har stor mage ikke bare på grunn av fett, men på grunn av ekstreme store mage muskler.

Du kan jo se på forskjellige kroppsbyggere, som Jay cutler og Ronnie Coleman. De bærer på %2-4 fett og har den store magen som stikker utover.

Lenke til kommentar

Det første som slår meg når jeg ser de bildene er at du trenger mer muskelmasse, du er ganske så tynn. Isteden for å gå mer ned i vekt, så bør du heller spise mer og trene styrke. Hvis du holder litt orden på hva og hvor mye du spiser, så bør du kunne legge på deg muskler uten å gå opp så mye i fettprosent.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det første som slår meg når jeg ser de bildene er at du trenger mer muskelmasse, du er ganske så tynn. Isteden for å gå mer ned i vekt, så bør du heller spise mer og trene styrke. Hvis du holder litt orden på hva og hvor mye du spiser, så bør du kunne legge på deg muskler uten å gå opp så mye i fettprosent.

Det der har jeg tenkt lenge å hardt på. har trent en del styrke oppgjennom tida, siden jeg trener mye Taekwondo.

Hvis jeg fikk se resultater raskt, ville jeg nok fortsette å trene slik regelmessig. Så hva om jeg kjøper meg "Whey 80"? (protein) <-- vil det hjelpe? ;D

Lenke til kommentar

Nei, det vil ikke hjelpe hvis du ikke har kostholdet på plass. Du kan starte med å få i deg mere proteiner fra kosten din. Få i deg en god del (hel)melk om dagen, spis masse egg, pøs på med kjøtt og fisk. Frukt og grønnsaker.

Kjør på med mat, og tren et 5x5 program med fast progresjon, f.eks stronglifts. Da vil du nok så resultater etter nokså kort tid, forutsatt at du får i deg nok kcal og følger programmet ;)

Lenke til kommentar

Jeg synes du kan gå opp noen kilo med styrketrening. Du virket veldig tynn.

ehh, på de bildene virket jeg faktisk ganske tjukk i forhold til det jeg er. :)

I morgen drar jeg å kjøper proteinpulver på apoteket. Jeg og en kompis skal begynne med P90X!! :D

Lenke til kommentar

Ja. P90X så kult.. Har ikke noe stort sans for programet. Programet går ut på å sjokke musklene hver trening og han som laget programet mener at du må sjokke musklene fra uke til uke for å få dem til å vokse, noe som er bevist feil.

Men av å legge på deg muskelmasse vil også fjerne mage looken din og du vil få et helt annet syn på deg OG magen din etter du har gått opp noen par kilo med muskler.

Lenke til kommentar

Men av å legge på deg muskelmasse vil også fjerne mage looken din og du vil få et helt annet syn på deg OG magen din etter du har gått opp noen par kilo med muskler.

har netopp vært i kjelleren å hatt en hard økt med benken og manualene xD

Hvor lang tid tar det før jeg går opp et par kilo med styrketrening da?:p

Lenke til kommentar

har netopp vært i kjelleren å hatt en hard økt med benken og manualene xD

Hvor lang tid tar det før jeg går opp et par kilo med styrketrening da?:p

Kanskje noen år, eller tiår? Eller en evighet! ?

Poenget.. Du velger selv. Har du et bra opplegg, spiser bra, så vil du nok gå opp et par kilo ganske raskt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...