Pyro Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Dataen min har en HD på 144 GB og når jeg merker alle filene summerer den de til 84GB. Har bare en partisjon. Og nå får jeg ikke lagt inn noe da den sier at den er full. Har prøvd defragmentering og sånt. Men det forbedrer ikke noe. Hva kan jeg gjøre for å fikse dette? Er jo litt drøyt at det skal ta 50% mer plass en det er... Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Den er tilfeldigvis ikke FAT32 og du prøver å overføre en fil som er større enn 4GB? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Det er mange grunner til at en disk rapporteres full selv om summen av filstørrelsen er mindre enn diskens kapasitet: MFT-fil til NTFS filsystemet pleier å oppta fra ca 10 - 20 prosent av tilgjengelig diskplass. Denne fila er ikke tilgjengelig for brukeren. Mange små filer opptar mye plass i forhold til én stor fil. Du kan faktisk ha skjulte filer som ligger og tar opp plass. Feil i filsystemet. Lenke til kommentar
Pyro Skrevet 30. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2010 Det er mange grunner til at en disk rapporteres full selv om summen av filstørrelsen er mindre enn diskens kapasitet: MFT-fil til NTFS filsystemet pleier å oppta fra ca 10 - 20 prosent av tilgjengelig diskplass. Denne fila er ikke tilgjengelig for brukeren. Mange små filer opptar mye plass i forhold til én stor fil. Du kan faktisk ha skjulte filer som ligger og tar opp plass. Feil i filsystemet. Det er ikke en stor fil jeg prøver å flytte. Prøver å legge inn noen bilder jeg har tatt. - Får du ikke med denne når du merker alle filene? - Har ganske mange bilder 30-40 GB. ER det grunnen til at det tar så mye ekstra plass. Sidene det er så mange? - Skjulte filer ligger synlige og er med i de 84 GB jeg har. - Feil aner jeg ikke hvordan jeg kan finne... Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Det er ikke en stor fil jeg prøver å flytte. Prøver å legge inn noen bilder jeg har tatt. - Får du ikke med denne når du merker alle filene? Nei. - Har ganske mange bilder 30-40 GB. ER det grunnen til at det tar så mye ekstra plass. Sidene det er så mange?Tvilsomt. Hvor mange? - Skjulte filer ligger synlige og er med i de 84 GB jeg har.Ja vel, hvis du sier så - Feil aner jeg ikke hvordan jeg kan finne... Høyreklikk på partisjonen (se kolon), velg Properties - Tools - Chechk now (engelsk versjon) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå