NicholasWalker Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Okei, jeg har en side som folk kan logge inn på osv. Alt er laget fra bunn av men det er en ting jeg trenger hjelp med. Jeg har tenkt å lage ett system som sletter brukere fra DBen når de ikke har vært pålogget på en måned. Men, det er ikke det jeg trenger hjelp til. Jeg trenger hjelp med php til og endre sist pålogget raden(last_online), så når de logger inn på brukeren sin last_online vil bli endret til datoen det er den dagen de logger inn (D-M-Y) Hvis noen kan hjelpe meg med dette så hadde det vært konge! -WeExClan Lenke til kommentar
TheRealL Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 (endret) Alright. I login scriptet ditt, når du setter SESSION / COOKIE variablene så kjører du en MYSQL Update. Feks UPDATE `user` SET `last_online` = NOW() WHERE userID = 'BrukerIDHer'; Dette er hvis du bruker MySQL DATE / DATETIME. Hvis du bruker PHP sin time(); funksjon så tar du og skriver noe lignende: UPDATE `user` SET `last_online` = '{$time}' WHERE userID = 'BrukerIDHer'; Også definerer du variablen $time litt tidligere i scriptet eller rett før du kjører Query'n. Endret 29. mai 2010 av Surmoth Lenke til kommentar
NicholasWalker Skrevet 30. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2010 Her er php filen, hvor skal jeg sette inn http://pastie.org/private/thyrpufvgc2szfu5nrw UPDATE `users` SET `last_online` = NOW() WHERE userID = 'user_id'; Lenke til kommentar
TheRealL Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Her er php filen, hvor skal jeg sette inn http://pastie.org/pr...pufvgc2szfu5nrw UPDATE `users` SET `last_online` = NOW() WHERE userID = 'user_id'; Sett det inn under: $_SESSION['user_level'] = $row['user_level']; (Linje 97) Ut i fra åssen DB strukturen din ser ut så tror jeg dette vil være riktig kommando: mysql_query ( "UPDATE `users` SET `last_online` = NOW() WHERE `user_id` = '{$_SESSION[user_id]}' LIMIT 1;" ); Lenke til kommentar
NicholasWalker Skrevet 31. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2010 Takk! DU ER KONGE Det funka perfekt..! Men du vet ikke hvordan jeg stiller klokken 2 timer frem på det, det er ikke så farlig men jeg får sikkert noen kommentarer på det så det hadde vært kult om det var perfekt:P Lenke til kommentar
Hvem Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Tror du må sette default tidssone. Det gjør du ved å sette dette i toppen av phpen din: // sett default tidssone date_default_timezone_set('CET'); Hvis dette er feil så si ifra noen. Og litt off topic: Det er en kommentar som vises på siden din hvis man markerer den: Lenke til kommentar
TheRealL Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Tror du må sette default tidssone. Det gjør du ved å sette dette i toppen av phpen din: // sett default tidssone date_default_timezone_set('CET'); Hvis dette er feil så si ifra noen. Og litt off topic: Det er en kommentar som vises på siden din hvis man markerer den: Det skal være CEST. Vi er under summer time nå Så den riktige kommandoen er date_default_timezone_set('CEST'); Lenke til kommentar
NicholasWalker Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2010 ok, hvor plasserer jeg den? Lenke til kommentar
Hvem Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Som jeg sa, i toppen av php scriptet ditt. Håper det virker! Lenke til kommentar
NicholasWalker Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2010 Som jeg sa, i toppen av php scriptet ditt. Håper det virker! Fatal error: Call to undefined function: date_default_timezone_set() in /~/www/****.tk/signin.php on line 3 Lenke til kommentar
Hvem Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 (endret) Hvilken versjon av php bruker du? Hvis du bruker en tidligere enn 5.1.0 så er det problemet, fordi det er versjonen hvor tidssone funksjonen ble introdusert. Edit: Du kan finne det ut ved å sette denne koden inn på siden din: <?php echo "Version: " . phpversion(); ?> edit 2:Retting påpekte skriveleif... Endret 1. juni 2010 av Oysteinkn 1 Lenke til kommentar
NicholasWalker Skrevet 2. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2010 ok, har endret til 5.2.5 tror jeg Skal prøve når jeg kommer hjem fra trening igjen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå