Havris Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Hei : ) Har problemer med pcen min. Når jeg flytter den fra et hus til et annet hus, vil den ikke fungere. Den vil ikke slå seg på når jeg trykker på power knappen. Noen ganger må jeg flytte den til en annen sikring for å få den til å fungere og tilbake igjen for å få slått den på. Nå har jeg fått et annet problem. Pcen slår seg ikke på i det hele tatt, og har nylig flyttet den til et annet hus. Har sjekket alle kabler at de står ordentlig i, og prøvd og bytte om "power kabelen" og "reset kabelen" som går opp til knappene foran på kabinettet. Dette vil heller ikke fungere. Noen som har hatt lignende problemer, eller vet om en løsning på problemet? Takk på forhånd for hjelp Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Er det en bærbar eller stasjonær? Hvis det er en stasjonær så er det ikke alltid en god ide å drasse rundt på dem da mange deler inni maskinen er så tunge at de kan løsne fra hovedkortet, jeg tenker da spesielt på cpukjølere som ofte veier over 1kg og har ett saftig moment hvis maskinen settes ned litt hardt. Lenke til kommentar
Havris Skrevet 29. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2010 Er det en bærbar eller stasjonær? Hvis det er en stasjonær så er det ikke alltid en god ide å drasse rundt på dem da mange deler inni maskinen er så tunge at de kan løsne fra hovedkortet, jeg tenker da spesielt på cpukjølere som ofte veier over 1kg og har ett saftig moment hvis maskinen settes ned litt hardt. Det er snakk om en stasjonær pc. Isåfall er det beste og bygge opp pcen helt på nytt og eventuelt kjøpe nye deler? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Det beste er å sjekke om noe kan ha løsnet, jeg ville nok sjekket cpuen først da den kan ha blitt dratt litt eller helt ut at sokkelen sin. Det kan jo og være at en kabel eller noe har løsnet så gå over alle ledninger, kort, cpu etc og sjekk at alt sitter skikkelig. Lenke til kommentar
Havris Skrevet 29. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2010 Det beste er å sjekke om noe kan ha løsnet, jeg ville nok sjekket cpuen først da den kan ha blitt dratt litt eller helt ut at sokkelen sin. Det kan jo og være at en kabel eller noe har løsnet så gå over alle ledninger, kort, cpu etc og sjekk at alt sitter skikkelig. Av en eller annen merkelig grunn virket det som om pcen måtte venne seg til den sikringen jeg satt på. Pcen startet nå etter 2 timers venting uten å gjøre noe i det hele tatt. Tusen takk for hjelp! Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Du har tydeligvis en magisk maskin, gratulerer. :!: Lenke til kommentar
Havris Skrevet 29. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2010 Du har tydeligvis en magisk maskin, gratulerer. :!: Ja, det må jeg si. Det verste var at jeg hadde trykket hele tiden for å få den på, men da en kamerat helt tilfeldigvis trykka på pcen min, gikk den på. Må si den er magisk! Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Kanskje det er dårlig kontakt mellom ledningen fra bryteren og pinnene på hovedkortet. Lenke til kommentar
Havris Skrevet 29. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2010 Kanskje det er dårlig kontakt mellom ledningen fra bryteren og pinnene på hovedkortet. Det er godt mulig. Da må jeg evnt bytte ut disse pinnene da ? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Hvis den sitter løst så bare dytt den på plass igjen. Ikke noe stort problem. Lenke til kommentar
Havris Skrevet 29. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2010 Hvis den sitter løst så bare dytt den på plass igjen. Ikke noe stort problem. godt å høre. Får ta en titt på det etterpå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå