Lars! Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Eg har tenkt å bruke det tl formel 1! Det bør vere force feedback på det og det bør vere enkelt å skifte gir, helst eien girspak! Det bør heller ikkje vere så dyrt! Kva for ratt annbefalar dykk? Lenke til kommentar
paradox Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Kva for ratt annbefalar dykk? Jeg har et Microsoft Sidewinder ForceFeedback ratt, og det er jeg svært fornøyd med. Det finnes jo mange forskellige typer ratt, men dette er iallefall et ganske bra et. Lenke til kommentar
Lars! Skrevet 20. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2003 Takk! Nokre fleire? Lenke til kommentar
Ed_Solheim Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 - Logiteck Momo Racing (bedre ratt - shitty pedaler) - Saitek R4 eller noe sånt.. (har samme hardware som M$ FF tror jeg.. Selv har jeg 1.gen M$ FF (Sidewinder) og det er ikke så værst... Ver. 2 er vel hakket bedre.. Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Logitech MOMO Racing får du nå til under tusenlappen, et meget godt ratt! Les omtale her: http://www.gamer.no/omtaler/logitech_momo_...cing/index.html Har hatt rattet en stund nå, og må si at jeg bare blir mer og mer glad i det. Det har både sekvensiell girspak og hendler bak på rattet. Pedalene er ikke "shitty" som Ed_Solheim påstår, men de er (dessverre) produsert i plast. Ellers er de relativt faste og fine, motstanden i bremsen er god også (selvsagt mye hardere enn gassen). Lenke til kommentar
BoardkilL Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 - Logiteck Momo Racing (bedre ratt - shitty pedaler)- Saitek R4 eller noe sånt.. (har samme hardware som M$ FF tror jeg.. Selv har jeg 1.gen M$ FF (Sidewinder) og det er ikke så værst... Ver. 2 er vel hakket bedre.. Versjon 2 er klin likt versjon 1. Har brukt begge to ganske mye, den eneste virkelige forskjellen er fargene på selve rattet. Begge to heter jo til og med Version 1.0 Det er et fantastisk bra ratt, selv om Momo-rattet er hakket bedre i bruk. Lenke til kommentar
Lars! Skrevet 26. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2003 Fant forresten dette: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...26&GrpID=3&s=pl Er dette bra? Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Det er sikkert bra det. Men det har jo ikke girspak som du etterlyste. Det har girpedaler. Da ville jeg heller gått fir Logitechs MOMO Force-ratt. Jeg har hatt mitt et år nå, og synes det er et meget godt kjøp. Stilfult, elegant og solid. Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Jeg anbefaler det originale Momo Force rattet. Jeg har også prøvd det nyere Momo Racing Force. Begge rattene er kvalitetsratt, men jeg liker førstnevnte best. Det har liksom et litt mer solid preg over seg (bl.a Håndsydd skinn på rattet og aluminiumspedaler) Også er det jo en egen sjarm med svett skinnlukt etter en heftig runde med bilspill Lenke til kommentar
johnohod Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Hold deg for all del unna Microsoft rattet! Det kjem dårligast ut i dei fleste testar. Gå for Logitech eller det som har Ferrari-logo på (huskar ikkje navnet) Lenke til kommentar
Lars! Skrevet 27. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2003 Det er sikkert bra det. Men det har jo ikke girspak som du etterlyste. Det har girpedaler. det står at det har girspak! Da ville jeg heller gått fir Logitechs MOMO Force-ratt. Jeg har hatt mitt et år nå, og synes det er et meget godt kjøp. Stilfult, elegant og solid. Kor mykkje koster det? Lenke til kommentar
Kleifert Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Mener selv at det kun er 2 ratt som holder mål blant de som selges i Norske butikker i dag: Logitech MOMO Racing Force som du får for under tusenlappen. Thrustmaster F1 FFB Racing Wheel som er noe dyrere. Kommer an på bruken, men ville vel gått for Logitech. Thrustmasters sitt ratt er helt rått og det beste du får til Formel1, men på grunn av utformingen er det veldig ubehagelig/ubrukelig å bruke til annen bilkjøring som Rally etc. Logitech sitt ratt fungerer imidlertid like bra i alle bilspill og har meget god presisjon. Absolutt mest for pengene. Selv har jeg akkurat bestilt meg et ratt fra Act-Labs fra utlandet for å prøve noe av det beste du kan få (pakken er sendt, men har ennå ikke ankommet min postkasse). Men dette er kun en løsning for spesielt interesserte (der gikk de feriepengene :smile: ). mvh Jan Arve Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 det står at det har girspak! Dersom du studerer bildet litt ser du at det sitter to girpads bak rattet. Jeg for min del synes det er kulere og bedre med slike pads. Det er jo noen biler som bruker slik girsystem. (F1, og også bl.a Bugattis flaggskip) Kor mykkje koster det? Ooops, oppdaget nå at det mest sannsynlig er gått ut av produksjon. Merkelig egentlig. Men da ville jeg gått for MOMO Racing Force... Det er forresten en som selger det på QXL.... MOMO Racing Force 600,- Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Hadde momo racing force tidligere og kan bare anbefale det slik som alle de andre gjør her Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Dersom du studerer bildet litt ser du at det sitter to girpads bak rattet. Jeg for min del synes det er kulere og bedre med slike pads. Det er jo noen biler som bruker slik girsystem. (F1, og også bl.a Bugattis flaggskip) Jepp, men så har jo MOMO Racing både girspak og hendler slik at du kan velge. I spill der du bruker hendlene bak rattet er det ganske greit å bruke 'ned' på girspaken til håndbrekk, føles mye mer naturlig enn å bruke en knapp. Ooops, oppdaget nå at det mest sannsynlig er gått ut av produksjon. Merkelig egentlig. Men da ville jeg gått for MOMO Racing Force... Stemmer det, MOMO Racing tok over for en stund siden. MOMO Racing har jo en fordel også (i tillegg til pris); gummigrep på rattet er mer realistisk i racing fordi det gir bedre grep enn skinn, men synd at alu-pedalene ikke ble beholdt. Lenke til kommentar
cell Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Logitech MOMO Racing får du nå til under tusenlappen, et meget godt ratt! Les omtale her: http://www.gamer.no/omtaler/logitech_momo_...cing/index.html Har hatt rattet en stund nå, og må si at jeg bare blir mer og mer glad i det. Det har både sekvensiell girspak og hendler bak på rattet. Pedalene er ikke "shitty" som Ed_Solheim påstår, men de er (dessverre) produsert i plast. Ellers er de relativt faste og fine, motstanden i bremsen er god også (selvsagt mye hardere enn gassen). Er dette ratte bare på pc ? Eller kan eg kjøpe det til ps2 også ? :-? Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Er dette ratte bare på pc ? Eller kan eg kjøpe det til ps2 også ? :-? Det finnes dessverre bare til PC. Det forrige MOMO-rattet fungerte i mange tilfeller på PS2 også, men jeg har ikke fått mitt MOMO Racing til å fungere annet enn på PC. Lenke til kommentar
Lars! Skrevet 28. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2003 Takk for alle svar! Skal kjøpe MOMO Racing!!! Lenke til kommentar
_NiXoN_ Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Takk for alle svar!Skal kjøpe MOMO Racing!!! Det er nok bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå