Gå til innhold

Kva for ratt bør eg kjøpe?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Logitech MOMO Racing får du nå til under tusenlappen, et meget godt ratt! Les omtale her: http://www.gamer.no/omtaler/logitech_momo_...cing/index.html

Har hatt rattet en stund nå, og må si at jeg bare blir mer og mer glad i det. Det har både sekvensiell girspak og hendler bak på rattet. Pedalene er ikke "shitty" som Ed_Solheim påstår, men de er (dessverre) produsert i plast. Ellers er de relativt faste og fine, motstanden i bremsen er god også (selvsagt mye hardere enn gassen).

Lenke til kommentar
- Logiteck Momo Racing (bedre ratt - shitty pedaler)

- Saitek R4 eller noe sånt.. (har samme hardware som M$ FF tror jeg..

Selv har jeg 1.gen M$ FF (Sidewinder) og det er ikke så værst... Ver. 2 er vel hakket bedre..

Versjon 2 er klin likt versjon 1. Har brukt begge to ganske mye, den eneste virkelige forskjellen er fargene på selve rattet. Begge to heter jo til og med Version 1.0 ;)

Det er et fantastisk bra ratt, selv om Momo-rattet er hakket bedre i bruk.

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler det originale Momo Force rattet. Jeg har også prøvd det nyere Momo Racing Force. Begge rattene er kvalitetsratt, men jeg liker førstnevnte best. Det har liksom et litt mer solid preg over seg (bl.a Håndsydd skinn på rattet og aluminiumspedaler) Også er det jo en egen sjarm med svett skinnlukt etter en heftig runde med bilspill :yes:

Lenke til kommentar
Det er sikkert bra det. Men det har jo ikke girspak som du etterlyste. Det har girpedaler.

det står at det har girspak!

Da ville jeg heller gått fir Logitechs MOMO Force-ratt. Jeg har hatt mitt et år nå, og synes det er et meget godt kjøp. Stilfult, elegant og solid.

Kor mykkje koster det?

Lenke til kommentar

Mener selv at det kun er 2 ratt som holder mål blant de som selges i Norske butikker i dag:

Logitech MOMO Racing Force som du får for under tusenlappen.

Thrustmaster F1 FFB Racing Wheel som er noe dyrere.

Kommer an på bruken, men ville vel gått for Logitech. Thrustmasters sitt ratt er helt rått og det beste du får til Formel1, men på grunn av utformingen er det veldig ubehagelig/ubrukelig å bruke til annen bilkjøring som Rally etc.

Logitech sitt ratt fungerer imidlertid like bra i alle bilspill og har meget god presisjon. Absolutt mest for pengene.

Selv har jeg akkurat bestilt meg et ratt fra Act-Labs fra utlandet for å prøve noe av det beste du kan få (pakken er sendt, men har ennå ikke ankommet min postkasse). Men dette er kun en løsning for spesielt interesserte (der gikk de feriepengene :smile: ).

mvh

Jan Arve

Lenke til kommentar

det står at det har girspak!

Dersom du studerer bildet litt ser du at det sitter to girpads bak rattet. Jeg for min del synes det er kulere og bedre med slike pads. Det er jo noen biler som bruker slik girsystem. (F1, og også bl.a Bugattis flaggskip)

Kor mykkje koster det?

Ooops, oppdaget nå at det mest sannsynlig er gått ut av produksjon. Merkelig egentlig. Men da ville jeg gått for MOMO Racing Force... :yes:

Det er forresten en som selger det på QXL....

MOMO Racing Force 600,-

Lenke til kommentar
Dersom du studerer bildet litt ser du at det sitter to girpads bak rattet. Jeg for min del synes det er kulere og bedre med slike pads. Det er jo noen biler som bruker slik girsystem. (F1, og også bl.a Bugattis flaggskip)

Jepp, men så har jo MOMO Racing både girspak og hendler slik at du kan velge. I spill der du bruker hendlene bak rattet er det ganske greit å bruke 'ned' på girspaken til håndbrekk, føles mye mer naturlig enn å bruke en knapp.

Ooops, oppdaget nå at det mest sannsynlig er gått ut av produksjon. Merkelig egentlig. Men da ville jeg gått for MOMO Racing Force... :yes:

Stemmer det, MOMO Racing tok over for en stund siden. MOMO Racing har jo en fordel også (i tillegg til pris); gummigrep på rattet er mer realistisk i racing fordi det gir bedre grep enn skinn, men synd at alu-pedalene ikke ble beholdt.

Lenke til kommentar
Logitech MOMO Racing får du nå til under tusenlappen, et meget godt ratt! Les omtale her: http://www.gamer.no/omtaler/logitech_momo_...cing/index.html

Har hatt rattet en stund nå, og må si at jeg bare blir mer og mer glad i det. Det har både sekvensiell girspak og hendler bak på rattet. Pedalene er ikke "shitty" som Ed_Solheim påstår, men de er (dessverre) produsert i plast. Ellers er de relativt faste og fine, motstanden i bremsen er god også (selvsagt mye hardere enn gassen).

Er dette ratte bare på pc ? Eller kan eg kjøpe det til ps2 også ? :-?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...