Gå til innhold

Valg av kompaktkamera: Skal jeg velge TZ10 eller DMC ZX3?

Anbefalte innlegg

Jeg trenger ett nytt kompaktkamera...

Det ser jo ut til å være umulig å velge! Ut ifra hva jeg ser og leser både på akam.no og andre nettsteder forstår jeg at Panasonic har veldig bra bildekvalitet og brukervenlighet. Jeg har bestilt ett dmc zx3 fra elkjøp (som jeg kan levere tilbake uten problemer innenfor deres 30 dagers retur-ordning)

Jeg ser nå litt på TZ10. Jeg orker ikke lese om alle tingene jeg ikke forstår mer. Jeg er en amatør som ønsker ett lite kamera med god automatikk. Syns også ting som GPS er kjekt å ha.

TZ10 ligger under DMC ZX3 i pris på nettet. Hva er det jeg ikke ser der? TZ10 SER jo mer avansert ut for meg. Større linse og større fysisk bildebrikke(???). Jeg liker ikke at bittelille ZX3 har hele 14megapixler...

Hva gjør jeg?

Endret av cyclo
Emnetittel endret da original emnetittel brøt med forumets retningslinjer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TZ10 har mulighet for knotete manuell eksponering, _litt_ bedre video, en omtrentlig GPS som sluker batteri (tom for strøm=ingen flere bilder), _litt_ lengre zoom (-gå 3 skritt frem!), og at kameraet er litt større.

Du vil ikke se forskjell på bilder tatt med ZX3 og TZ10, og om du mot formodning gjør, er det i ZX3's favør.

TZ10: http://www.photographyblog.com/reviews/panasonic_lumix_dmc_tz10_review/conclusion/

ZX3: http://www.photographyblog.com/reviews/panasonic_lumix_dmc_zx3_review/conclusion/

"Hva gjør jeg?"

-Fotografer.

Lenke til kommentar
Jeg er en amatør som ønsker ett lite kamera med god automatikk. Syns også ting som GPS er kjekt å ha

Med unntak av at ZX3 ikkje har GPS høyres det ut som du har gjort eit rett val. Vil du ha GPS òg, kjøp TZ10.