Gå til innhold

skal ha mac osx på ein windows pc. hvor får eg kjøpt mac osx. ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så vidt meg bekjent så selges ikke Mac Os løst. Du må etter det jeg veit kjøpe det med en Mac.

Men la oss si at du klarer å oppdrive en kopi så er det ikke bare å klinke det inn på en hvilken som helst pc og tro at det skal funke. Mac OS er lagd for Mac maskiner og har derfor ikke noe stort utvalg med drivere og sånt som Windows har så sjansen er stor for at du kommer til å få problemer med å få ting til å virke.

Hvis du fremdeles vil forfølge spørsmålet så ta deg først en titt på denne siden. Welcome to the OSx86 Project

Lenke til kommentar

Den pakken er ei oppgradering frå leopard (10.5.x) (den støtter ikkje f.eks Tiger (10.4.x)

Apple selger ikkje op.syset laust, og garanterer heller ikkje at det fungerer på ein standard pc ( det er nesten slik at dei garanterer det motsatte, og har gjort grep for å oppfylle den garantien).

Så skal du ha OSX på ein vanlig pc bør du ha ein god del kunnskap om underliggande systemspefifikasjoner og korleis ein "hacker" til homebrews av OSX.

Lenke til kommentar

For å få en optimal Hackintosh så bør du bygge ny fra grunnen av på grunn av kompatibiliteten. OSX kjører på en god del hardware, men ikke like optimalt på et hvert system. For å få best mulig opplevelse av OSX slik en Mac eier har bør du enten:

- Kjøpe Mac xD

- Bygge PC fra bunnen av med bedre spesifikasjoner hvor OSX støtter alle delene.

Lenke til kommentar

Må man ikke også emulere Mac OSX sin "BIOS"?

Enkelte hackintosher emulerer Mac OSX EFI, mens andre preloader Darwin (Boot-123 metoden) oppfører seg som en modifisert syslinux kernel som lar PCen din oppføre seg som en Darwin EFI som igjen tillater oppdateringer direkte fra Apple osv osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...