Gå til innhold

Trenger anbefaling av nytt billig abonnement hos NetCom.

Anbefalte innlegg

Hei,

Er på utkikk etter et nytt billig abonnement fra NetCom med gunstige datatrafikk priser. Har i dag YoungTalk med 200,- i mnd. men dette er mer enn jeg forbruker.

Surfer en del på mobilen så ser etter litt gunstige datapriser. Har sett litt på FlexiTalk, her står det 0,- i månedspris betyr det da at jeg kun får en regning på det jeg har forbrukt?

Ser at det står:

*) Abonnementet har en minimumsfakturering på kr 99,- per måned utenfor avtaletid. Kun etableringspris kr 200,- for nytegning av abonnement med kjøp av mobil. Alle priser kr inkl. mva. Gjelder i Norge.

Betyr det da at etter 12 mnd så blir månedsprisen 99,-?

Er det 9,- per MB de mener eller er det maks pris for en dag?

Tar gjerne i mot tips om andre billige abonnement :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Minimumsfakturering på 99 kr betyr at dersom du ringer for 70 kr blir du likevel fakturert for 99 kr. Ringer du for 100 kr blir du fakturert for 100 kr. Altså kan ikke mobilregningen bli på mindre enn 99 kr, uansett hvor mye du har ringt.

Du betaler 9 kr per DAG, usikker på prisen per MB, men det står sikker på nettsidene ett sted. Dette betyr at du kan surfe så mye du vil i ett døgn for 9 kr (dog bare totalt 200 MB i måneden, da skrur de ned hastigheten).

Lenke til kommentar

Ok

Flexitalk 99 er en version av flexitalk som gir subsidiert telefon. Skal du bare ha abonnement velger du vanlig Flexitalk.

Bruker du datatrafikk hver dag anbefaler jeg surfepakken til 49kr. Skal ikke mange websidene til før du når en MB, altså 9kr per dag som blir 270kr mnd. Bruker du bare datatrafikk innemellom, opptil 5 ganger i mnd vil det være like greit å ikke ha datapakke.

Skrev over at feks å laste tek.no ca er en mb, men den er over to. Så du kan selv tenke deg hvor fort man når maksprisen på en dag.

Lenke til kommentar

Ser du vil ha netcom, men har du sett dette abonnementet hos chess?

Her kan du lage ditt eget abonnementet, med akkurat det du selv trenger.

Må si at det har spart meg for mange mange kroner siden det kom:)

Ellers er også chess billigst på htc Desire som du også ønsket!

*frifamilie, ringer og sender du virkelig så mange meldinger til din familie at du MÅ ha netcom?

Lenke til kommentar

Nei abonnementet koster 0kr mnd, MEN hvis du bruker mindre enn 99kr på ringing, sms, data. blir du fortsatt fakturert 99kr.

Bruker du 40kr: 99kr regning

Bruker du 80kr: 99kr regning

Bruker du 105kr: 105kr regning

Bestiller du datapakke blir det i det andre eksempelet 80+49=129kr regning

De 99kr er ikke et gebyr eller fast avgift, det er bare den minste fakturaen netcom sender ut på dette abonnementet. Derav navnet minstefakturering.

Hvis du skal subsidiere telefonen din med bindingstid velger du enten å betale 99, 149 eller 199, jo mer månedspris, jo mindre betaler du for telefonen i dag.

Med flexitalk 99 starter det på 99. Ringer du for 80kr blir det 99+80+evt surfepakke.

Endret av rulleguru
Lenke til kommentar

Grunnlaget for det Chess abonnementet passer ikke meg.

Frifamilie er kjekt det skal jeg si deg, kommer unna med en del kostnader der.

Ser ut til at flexitalk + surfepakke kan være noe da. Hvordan er det å følge med på hvor mye en har brukt underveis i mnd.?

Et kontantkort vil vel gå bort om en surfer litt?

Endret av Mr.Anki
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...