lo0ser Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Hei, sitter her å fikler litt med Paint Shop Pro(8)... Har et portrett bilde hvor jeg vil gjøre det om til sort/hvit, MEN jeg vil ha toppen på den jenta som er på bilde skal beholde fargen(rød)... Altså alt på bilde skal være sort/hvit, men toppen skal være rød Prøvde meg litt med magic wade(freehand også videre).. Men selv om jeg har markert det rød og går på Image - Grey Scale ... Så blir hele bilde sort/hvit ... også det området jeg har markert :x Noen som vet hvordan jeg kommer rundt dette? Håper på tips. Var noen som tipset om layer greier eller noe, men jeg er ikke proff nok til å skjønne hvordan det skal fungere, så fint om du gir en enkel forklaring... Mvh Rolf-Helge H Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Hei, send bildet til meg, så skal jeg se hva jeg kan gjøre. Lenke til kommentar
treihoe Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Kan dette være noe ? - Marker området med freehand - Velg "Selections" fra toppmenyen og undermenyen "Promote To Layer" - Velg "Colors" fra toppmenyen - Velg "Adjust" fra undermenyen - Under "Ajust" velger du "Channel Mixer" - Her krysser du av for "monochrome" Det finnes helt sikkert en langt bedre løsning. Dette var utført i PSP7 :o Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Hei, sitter her å fikler litt med Paint Shop Pro(8)... Har et portrett bilde hvor jeg vil gjøre det om til sort/hvit, MEN jeg vil ha toppen på den jenta som er på bilde skal beholde fargen(rød)... Altså alt på bilde skal være sort/hvit, men toppen skal være rød Prøvde meg litt med magic wade(freehand også videre).. Men selv om jeg har markert det rød og går på Image - Grey Scale ... Så blir hele bilde sort/hvit ... også det området jeg har markert :x Noen som vet hvordan jeg kommer rundt dette? Håper på tips. Var noen som tipset om layer greier eller noe, men jeg er ikke proff nok til å skjønne hvordan det skal fungere, så fint om du gir en enkel forklaring... Mvh Rolf-Helge H Hmm jeg klarer ikke å forestille bildet ditt..og hvordan du vil ha det.... Har du en web side der du kan vise den ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå