Gå til innhold

Problem med ps3 lyd

Anbefalte innlegg

har nyeste oppdateringer installert.

I lyd innstillingene står det hdmi automatisk, Linær pcm 2kanals 44khz, og 88khz.

Når jeg endrer dette manuelt og huker av for alle dolby, og dts formatene, får jeg ikke lyd fra spillet. men i film.

Får jeg DD eller DTS selv om der står linær?

Noen snakker om PCM og bitstream, hvordan velger jeg dette? finner ingen valg i ps3.

Jeg har ps3 tilkoblet tv via hdmi, og lyd ut fra tv-receiver som optisk, da receivern ikke har hdmi.

Men receivern skal klare å tolke om det er DTS eller DD, men det gjør den ikke.

Takknemlig for alle tips og kommentarer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Formatering hjelper ikke. Jeg har ikke PS3-en foran meg nå, så jeg er ikke helt sikker på hva du må gjøre. Men jeg tror du kan velge at videosignaler går via HDMI og lydsignaler går via optisk. PCM er ukomprimert lyd, og det vil ikke stå DD eller DTS i displayet på receiveren om den får PCM.

Lenke til kommentar

Formatering hjelper ikke. Jeg har ikke PS3-en foran meg nå, så jeg er ikke helt sikker på hva du må gjøre. Men jeg tror du kan velge at videosignaler går via HDMI og lydsignaler går via optisk. PCM er ukomprimert lyd, og det vil ikke stå DD eller DTS i displayet på receiveren om den får PCM.

Jeg får ikke velge bitstream. Jeg kan velge forskjellige pcm. og DD, DDP, DD HD, DTS DTS TRUE HD. Men når jeg aktiverer de valgene, får jeg ikke lyd fra spill.kun dvd/blu ray

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg får ikke velge bitstream. Jeg kan velge forskjellige pcm. og DD, DDP, DD HD, DTS DTS TRUE HD. Men når jeg aktiverer de valgene, får jeg ikke lyd fra spill.kun dvd/blu ray

PS3 velger automatisk det din TV takler. Og ikke forsterkeren. Kjøp heller en billig optisk kabel og kjør direkte til forsterker. Eller flytt den du har i dag. Og sett PS3 til Optisk. Da får du kun de formatene den optiske takler.

TVen din takler PCM stereo, og ikke noen surround PCM formater. Den burte kanskje takle DD og DTS, men det kommer ann på TVen. Hvis du setter lyden på TVen og du får lyd ved DD og DTS, så greier den ikke å sende dette videre. Dette skal stå i manualen hva den takler.

Kjører du direkte til forsterker så skal du huke av for DD, DTS, PCM Stereo 44.1, 48, 88 og 96 KHz, ingenting annet. Dette fordi dette er det eneste som den optiske overføringen er laget for.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...