Dalberg Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Jeg prøver å overføre filer fra en maskin til en annen på ett lokalt nettverk. Begge maskiner kjører win2000. Problemet som oppstår er som følger: Mitt i overføringen rebooter den ene maskinen, dette skjer hver gang etter ca 500-1000MB overført. Både med krysset kabel m/netbeui og ved bruk av SMC Barricade som switch. Prøvde også å kjøre FTP på maskinen som det skulle kopieres fra, men med samme resultat. Er det noen som har vært borti noe lignende? Den maskinen som rebooter har hatt win200 lengst. Lurer på hva dette kommer av... Lenke til kommentar
bjahoff Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Det kan vere at nettverkskortet ikkje er heil godt. Du kan jo prøve med eit anna kort, eller bytte kort i maskinene, og sjå om den andre maskina kresjar då. Lenke til kommentar
PowerOfNow Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Det holder med å kjøre rent TCP/IP nettverk. Det at maskinen restarter er ofte en erstatning for en blåskjerm i windows NT/Windows 9x. (du finner instillingene for det hvis du høyreklikker på min datamaskin/My computer). Da får du opp en blåskjerm og da kan du lese hva som er feil.Kanskje NIC'et har klikket. -- Knut Lenke til kommentar
Dalberg Skrevet 4. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2002 Hadde to kort i maskinen, og tok ut dem og satte inn et 3com kort da fikk jeg overført en god del mer før den klikket. Ca 4GB denne gangen, så ett eller annet er det med installasjonen tenker jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå