Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Utrolig kort batteritid etter innstallasjon av win7

Anbefalte innlegg

For en gooood tid siden gikk jeg ifra pre installert vista til win 7 og opplevde at batteritiden før pcen skrudde seg av ble utrolig kort ifra noen timer til minutter og det tar like kort tid å lade opp batteriet (noen få minutter).

Dette gjelder en acer 6935g p8400.

alle tips mottas med takk

Endret av freddy85
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis strømstyringplanen har blitt endret til en som fokuserer mer på ytelse enn tiden, så kan det gjøre at batteriet fort går tomt. Hvis du høyre klikker på der batteriet på oppgave linjen er så ser du åssen plan den står på.

Lenke til kommentar

MrLee har helt rett, Windows 7 har problem på enkelte laptops ang batteri.

Selv har jeg en laptop som batteriet virker helt fint med xp og vista, på windows 7 derimot er batteri levetiden ganske så begrenset selv med siste bios.

Mener å huske at Microsoft sa at det ikke er feil i Windows 7 men et problem med bios på endel maskiner - du kan lese mer om det på på Microsoft sitt forum.

Lenke til kommentar

Hvis batteriet bare tar noen minutt for å bli fulladet er batteriet enten kaputt, eller så er den programdelen som overvåker batteriet kaputt.

Om batteriet er gåent kan du jo enkelt undersøke ved å bruke et annet operativsystem. Dersom du ikke vil installere noe kan du jo bruke en LIVE CD med linux.

Greit nok at strømsparing alternativer kan redusere brukstiden, men ladetiden vil uansett være like lang.

Lenke til kommentar

Hvis batteriet bare tar noen minutt for å bli fulladet er batteriet enten kaputt, eller så er den programdelen som overvåker batteriet kaputt.

Om batteriet er gåent kan du jo enkelt undersøke ved å bruke et annet operativsystem. Dersom du ikke vil installere noe kan du jo bruke en LIVE CD med linux.

Greit nok at strømsparing alternativer kan redusere brukstiden, men ladetiden vil uansett være like lang.

Enig i det, dog hvis batteriet er deffekt så er det litt merkelig det funka 100% til noen min akkurat i det jeg innstallerte win 7.

Så skal teste linux nå å se, hvis ikke det funker trur jeg heller at det er noe annet feil enn defekte celler\batterier som f.eks strømstyringa\batteri overvåkning.

Lenke til kommentar

Nå er det ikke nødvendigvis noen sammenheng mellom batteriet og W7. Spesielt siden det samme skjer med Linux.

Hvis jeg ikke tar helt feil så har du to års reklamasjonsrett på pc-batteri.

Er PCen din nyere enn det kan du kontakte Acer via supportsidene deres.

Lenke til kommentar

kjenner noen som hadde samme problem bare at batteriet gikk fra 100% til 60% på 1 sek. Gikk like lang tid og lade opp. Eneste muligheter er nok og skaffe seg et nytt batteri. Det gjorde han og da varte strømmen lenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...