-Just-Me- Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 (endret) Hey! Jeg er på siklende jakt etter bra metal musikk som faktisk er fint å høre på. Her er noen eksempler som jeg synes er fine: Jeg synes musikken i begynnelsen er knallbra, men så begynner de å synge. Selv om sangen er helt grei ser jeg etter lignende musikk der det ikke er sang, men bare.. musikk. Når det gjelder metal med sang så liker lignende som Dette er noe av det jeg liker, så kanskje dere får et inntrykk. Har dere noen gode forslag? Endret 29. mai 2010 av Kjetil_91 Lenke til kommentar
magiQ Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Har du hørt noe av Nightwish? Noen eksempler: Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 29. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2010 Ja, Nightwish er veldig bra. Har hørt mye på Dark chest of wonders, over the hills and far away, og noe på amaranth Men jeg ser etter noe annet Lenke til kommentar
TwiiK Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Jeg har vel ca. samme metal smak som deg og tross i at det er enormt mye å velge i så er det lite som tilfredstiller meg. Synes kanskje Rhapsody, Dragonforce og de er litt for raske for min smak, men det er noen bra sanger der. F.eks Det bandet jeg stiller over absolutt alt annet innen Metal er Blind Guardian. Jeg elsker vokalisten (jeg har aldri brydd meg om teksten i sanger, men stemmen til vokalisten er viktig) og synes nesten alle sangene deres er bra. De har noen fantastiske rolige sanger også. Her er litt Blind Guardian: (må være en av verdens beste sanger )Blind Guardian - Battlefield (en av de bedre relativt nye sangene deres) Blind Guardian - Welcome To Dying (en av de bedre relativt gamle sangene deres) Og har en del Nightwish, men mer av det gamle, før de byttet vokalist. Liker hun nye også, men stemmen til hun første berta er bare sex. F.eks: Nightwish - Dark Chest of Wonders Ikke Nightwish, men akkurat denne sangen er nesten bedre: Og eksempel på noe tyngre greier som kanskje ikke er helt din smak og sikkert ikke metal engang (spillelista mi heter bare "Heavy stuff" ), men som jeg elsker til trening: In Flames - The Quiet Place Blinded Colony - Aarons Sons Lenke til kommentar
TwiiK Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Dersom du er ute etter band som ligner på de du opprinnelig nevnte så sjekk ut Sonata Arctica, Hammerfall, Manowar, Avantasia, Kamelot, Epica, Lacuna Coil, blant andre. Det skal veldig lite til for om jeg forkaster en sang som avskyelig eller rett og slett elsker den så det er verd å bare fyre opp Spotify og høre gjennom alle sangene til et band mens man jobber eller noe for å finne de du virkelig liker. Og for noe veldig spesielt kan du sjekke ut Apocalyptica. Heavy metal med cello, aner ikke om det skrives slik, men de har et par veldig kule sanger og de er ikke vokal på noen av de. Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 29. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2010 Tusen takk TwiiK for gode svar Skal sjekke dem etter Mgp Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 30. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2010 (endret) Jeg søkte på youtube på Sonata Artica og fant som jeg likte! , er noen sanger av dem som jeg syntes var bra Hammerfall: , , er noen sanger jeg syntes var bra. Hvis vi tar utgangs punkt i Sonata Arctica - I want out fra 2.23 - 2.40, det er noe av det råeste med denne typen musikk. Jeg ser etter metal/rock med mye sånn i Selv om dette var bra sanger, så vet du om noen med mye av den typen instrumenter som jeg nevnte? Endret 30. mai 2010 av Kjetil_91 Lenke til kommentar
TwiiK Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Ser ikke at du har nevnt instrumenter, men 2:23 til 2:40 er en ren gitarsolo og de er det mange av. Jeg klarer ikke liste opp sanger med kule gitar soloer her og nå så du får sette deg med f.eks last.fm og finne det du liker. Similar Artists på last.fm stemmer som regel veldig bra så du bør finne i alle fall noen artister og sanger du liker der. Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 30. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2010 Takker og bukker, ska sjekke det ut! Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Et annet (norsk) band som er verd å sjekke ut er Aspera! De debuterte i år, med plata "Ripples" og den er helt rå! De synger helt vanlig clean, men musikken er ganske heftig... "Do I Dare?" http://www.youtube.com/watch?v=V7tI8fTTIBQ Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 6. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2010 Var ikke så aller verst den der Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Tittel-låta er helt rå, men det er ingen med god kvalitet på YouTube. Sjekk opp hele albumet på Spotify, hele debuten deres skal ligge der... Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Låtene jeg linker til under her skiller seg litt fra Sonata Arctica & co, men kanskje du liker det likevel... Symphony X - The Walls of Babylon http://www.youtube.com/watch?v=FzqyqVoFVP8 Circus Maximus - Glory of the Empire Ark - Burn the Sun Vent på refrengene! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå