Gå til innhold

Spørsmål ang. skattekort - helgejobb

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en liten avisjobb som jeg går til vanlig med, på denne jobben har jeg tjent ca. 10.000 på til nå i år. Denne jobben har jeg frikort på.

Når har jeg fått meg jobb på en bensinstasjon hvor jeg skal jobbe i sommer og i helgene over sommeren. Er ganske sikker på at jeg kommer til å overstige 39.997,- i år, hva gjør jeg? Når jeg bestiller skattekort? Må jeg på noen måte betale skatt for det jeg har tjent til nå(avisjobben)?

Håper noen kan hjelpe meg! :D

Takktakk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå på skatteetaten sine hjemmesider, trykk "bestill skattekort" (eller noe sånn) og fyll inn den infoen de vil ha. Det viktige er hvor mye du har tjent til nå i år, hvor mye du har betalt i skatt til nå i år, og hvor mye du regner med du kommer til å tjene i år. Så får du et skattekort med en viss prosentsats. Lever dette til begge arbeidsgiverne dine.

Om du bruker frikort eller skattekort, og hvilken prosentsats det står på skattekortet, har ingenting å si. Det eneste som betyr noe er hvor mye du har tjent, og evt. hvilke fradrag du er berettiget til. Har du betalt for mye får du igjen på skatten neste år, har du betalt for lite får du baksmell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...