TheSleepwalker Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Jeg for min del fikk 5! Det samme som jeg fikk i standpunkt. Storfornøyd Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Vart ikke helt slik jeg forventet, skriftlig fekk jeg 4.... men vart redde av muntlig fysikk eksamen... en flott 6-ar der så blir 5 til sammen Lenke til kommentar
Triplejack Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Ble bare fire på meg, synes den var veldig vrien. Trodde egentlig det hadde gått til hælvete, men den gang ei. Alt i alt fornøyd egnetlig Lenke til kommentar
PrincepBaker Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Jeg vet at eksamen er over for denne gang, men er en oppgave jeg aldri fikk til som gnager litt. Oppgave 1.128 fra ERGO FY2 sin studiebok, en eksamensoppgave fra 1994. Noen som vet hvordan man kan finne friksjonskraft til en kjelke,(som kjører ned en bakke) kun ved hjelp av en graf som viser v^2 som funksjon av s? Oppgaven gir at massen = 40 kg. Den gir også en måleserie av fart og strekning, men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal utnytte dette. Lenke til kommentar
nikeman Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Jeg vet at eksamen er over for denne gang, men er en oppgave jeg aldri fikk til som gnager litt. Oppgave 1.128 fra ERGO FY2 sin studiebok, en eksamensoppgave fra 1994. Noen som vet hvordan man kan finne friksjonskraft til en kjelke,(som kjører ned en bakke) kun ved hjelp av en graf som viser v^2 som funksjon av s? Oppgaven gir at massen = 40 kg. Den gir også en måleserie av fart og strekning, men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal utnytte dette. Siden du vet v^2 og massen, kan du regne ut den kinetiske engergien. Du kan så utnytte arbeid-energi-loven, som sier at arbeidet W = Endringen i kinetisk energi, DELTA Ek Lenke til kommentar
Requi Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 (endret) . Endret 3. juli 2010 av Requi Lenke til kommentar
Requi Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Kan noen linke til fasiten til flervalgsoppgavene? Jeg finner de ikke på udir.no Lenke til kommentar
Janhaa Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Kan noen linke til fasiten til flervalgsoppgavene? Jeg finner de ikke på udir.no http://www.udir.no/upload/Eksamen/Videregaende/V2010/Sensorveiledning/Sensorveiledning_REA3005_Fysikk_2_V10.pdf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå