Petoah Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Hei Vet noen av dere om folkelige synonymer for penger? Da tenker jeg i samme gate som "høvdinger" og "laken"... Lenke til kommentar
Petoah Skrevet 29. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2010 Gryn Stemmer. Og grunker. Lenke til kommentar
Seifenblase Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Vi i vennekretsen har brukt forskjellige uttrykk, men det siste jeg husker er vel "monitos". Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Flak, mammon, spenn, gryn, laken, lapper, store, (fem store = fem tusen) Lenke til kommentar
Niks Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Utenlandske penger = Gærninger Lenke til kommentar
nomore Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Kronasjer. Gamlesjefen brukte alltid det ordet. Når eg var på jobbintervju spurte han meg hvor mange kronasjer eg såg for meg i lønn. Da svarte eg at eg helst såg at lønna ble utbetalt i norske kroner. Lenke til kommentar
Smeltelim Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 ,- eller kommastrek, som i "jeg fant 5 kommastrek'er på fortauet i dag ass!" Lenke til kommentar
nomore Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Å skrive komma etterfulgt av en strek betyr bare at det ikke er noen desimaler etter tallet. Man kunne like godt skrevet kr 5 i stede for kr 5,-. Så kommastrek kan eg ikke se for meg betyr penger på den måten. Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Gryn Stemmer. Og grunker. Stemmer? Den har jeg aldri hørt før. Selv sier jeg 1 penge, 5 penger, etc. Lenke til kommentar
Petoah Skrevet 29. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2010 (endret) Gryn Stemmer. Og grunker. Stemmer? Den har jeg aldri hørt før. Selv sier jeg 1 penge, 5 penger, etc. Neinei, da misforsto du nok. Jeg mente "stemmer" som i: "Jaja, såklart. Det STEMMER det". Ellers fant jeg ut: en "Edvard", flak, kleppetas, cash, grunkers, smækkers og smackaroonies. Takker for gode svar! Endret 29. mai 2010 av Petoah Lenke til kommentar
Itek Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 cash... Også navnet på den det er bilde av... Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Bærumstier = tusenlapp Plast om kredittkort Riksdaler Dållasj Monopolpenger = utenlandsk valuta Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Floser betyr penger. Det er på Kebabnorsk, målformen som foretrekkes av innvandrerungdom i østre Oslo. http://www.dagsavisen.no/innenriks/article420800.ece Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå