DasDiskusjonsDude Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Hei. Eg har problemer med skjermdriveren på datamaskinen min. Eg har ein Acer Aspire 5720Z. Kvar gong eg skal f.eks spele eit spel, som Counter-Strike eller av og til kabal, så kjem det ein feilmelding om at skjermdriveren nvlddmkm har sluttet og virke, og at den har blitt gjennopprettet. Er det noko eg kan gjere for å fikse dette problemet, sånn at skjermdriveren kan fungere som normalt igjen? Det er mogleg å spele spel, men eg kjem som oftast ikkje lengre enn til menyen før skjermen blir svart, og feilmeldingen popper opp. Om feilmeldingen ikkje kjem, så fortsetter skjermen å lagge, heilt til det blir umogleg å gjere noko. Er det nokon som veit om ein link til noko eg kan f.eks laste ned som kanskje kan fikse problemet? Ein link til ein oppdatering??? Takk for svar. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 (endret) 1. Last ned den nyeste driveren til grafikkortet ditt. Du nevnte ikke hvilket det dreier seg om. 2. Last ned og installer CCleaner. CrapCleaner 3. Avinstaller nåværende driver; uansett om det er den samme versjonen du har lastet ned eller ikke. 4. Restart maskinen. 5. Kjør CCleaner's registerrensing. (Gjerne flere omganger, helt til det ikke er noenting å rense) 6. Installer den driveren du lastet ned 7. Restart maskinen igjen. Done. Det er riktignok ikke sikkert at det fikser problemet; et kjapt søk på Google finner mange med samme problem, og sannsynligvis flere mulige årsaker. Og flere mulige fikser. Skulle anta at hvis ingenting virker, så vil en reinstallering av OS fikse problemet. Endret 29. mai 2010 av thomit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå