Lasse1991 Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 (endret) Flere som har eksamen i IT2 på tirsdag? Noen siste tips og triks? :-D Endret 31. mai 2010 av Lasse1991 Lenke til kommentar
Lasse1991 Skrevet 31. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2010 (endret) Yes, da var forberedelsesdelen ute.. "Flyklubben på ditt hjemsted skal gjennomføre et mindre flystevne sommeren 2010 som de har kalt AIR2010. I forbindelse med dette har lederen av flyklubben kontaktet deg for å få hjelp til å løse en del datafaglige oppgaver. Oppgavene er knyttet til multimediale presentasjoner (lyd og animasjon), programmering og beregninger, og planlegging/dokumentasjon av et nettsted i tilknytning til AIR2010. På eksamen får du utlevert bilder, lyd og filmmateriell du skal bruke. Du bør ta med ørepropper/hodetelefoner på eksamensdagen." Noen som har lyst å brainstorme litt med meg? Gjette på oppgaver? Endret 31. mai 2010 av Lasse1991 Lenke til kommentar
Lasse1991 Skrevet 31. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2010 Noen som har forslag? :-) Lenke til kommentar
turep1rat Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Noen som har forslag? :-) Jeg kunne tenkt meg en liten brainstorming. Jeg tenker at vi kan få animasjoner kombinert med lyd, eller en eller annen form for bildeserier. I tillegg til det tror jeg at det kommer noen beregninger. Vil tro det er relatert til fly/avstand o.l. Lenke til kommentar
13375k1133z Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Oppbygging av et nettsted høres aktuelt ut... Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Dere skal sikkert lage flash med oversikt over omruting av fly i forbindelse med vulkanutbrudd... 1 Lenke til kommentar
Lasse1991 Skrevet 31. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2010 Dere skal sikkert lage flash med oversikt over omruting av fly i forbindelse med vulkanutbrudd... Haha! Ikke dumt! Sikkert også lurt å lese opp på å programmere diverse tabeller, for eksempel poengscore eller lignende! Lenke til kommentar
Lasse1991 Skrevet 31. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2010 Hva er "dogfight"? Tenker at det kanskje blir en konkurranse... For å jobbe videre på nettside-tanken: Hva må vi programmere her, tror dere? Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 (endret) Du slepp nok nettside. IT2 handler mer innen for Flash med AS3. Skal jeg uttale meg hva dere får blir det trulig og lage en enkel flash animasjon med flere sider. Den ene siden blir trulig et film klipp som må konverteres til flash formatene slik den blir lite som mulig å spillbar på nettsiden. Selv laget jeg eigen flash spiller som spilte av h.264 av et intervju med AP Jens Stoltenberg. Som var ganske avansert. Men tar ca 5 min vist dere bruke innebygde funksjonen i flash. Sidene vert trulig vurdert på design osv. På slutten må du trulig skrive en log over arbeidet du har gjort der koden du brukte i flash (AS3) skal visest osv. Anbefale dere ser på den tidligere eksamen settet siden oppgaven virke nesten identisk Endret 31. mai 2010 av Tj-nome Lenke til kommentar
Klatt3n Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Hoy folkens. Har selv kommet opp i IT2 nå, og skal ha eksamen på tirsdag. Lurer på om det er noen som gidder å hjelpe meg litt. Jeg skal lage et program der jeg trenger at folk som skal melde seg på dette programmet jeg lager får et tilfeldig deltagernummer (antar at dette må gjøres i en liste). Senere trenger jeg deltagernummerene for å registrere forskjellig informasjon de forskjellige deltagerne kommer med. Noen som kan fortelle meg hvordan jeg lager noe sånt? Hvis jeg finner ut hvordan jeg "lager" de forskjellige deltagerne, så tror jeg at jeg skal få resten til. Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Du lager en klasse som f.eks. heter "deltager" , som inneholder nødvendige verdier etc. (ikke skrevet AS3 på en stund så er litt usikker:) du har en tabell med deltagere, for å legge til en ny kan du for eksempel gjøre slik: var nyDeltager:deltager = new deltager(); nyDeltager.nummer = 5; //du må vell bruke math.random og en test loop, men kusker ikke nøyaktig hvordan det var i AS3. deltagerTabell.addChild(nyDeltager); Vet ikke hva du kan om OOP og bruk av arrays etc. Så spør mer spesifikt om dette ikke hjalp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå