hvidsten15 Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Prøvde å installere 10.04 med vanlig desktop versjon32bit. Ved begge valg, kjør live eller installer til harddisk så går skjermen i dvale når skjermbildene skal dukke opp. På kjør live så går skjermen i dvale når jeg hører oppstartlyden. I følge skjermen så har jeg ikke signal inn på displayporten. Lastet så ned alternative versjonen og den går fint an å installere men når jeg starter opp linux så går skjermen i dvale når skrivebordet skal dukke opp... Er det noe jeg kan gjør i oppstarten for å kunne se skrivebordet? Tipper det er fordi skjermdriveren ikke har startet, har ATI Radeon 5750. Noen tips? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Kan du ikke bruke vga eller dvi? Lenke til kommentar
hvidsten15 Skrevet 29. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2010 Problemet for min del er løst. Siden jeg kun har Displayport, Hdmi eller DVI på skjermen så måtte jeg opp på loftet og grave frem en gammel skjerm med vga og da fikk jeg bilde, installerte driver og vips... Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 installer catalyst og se om disp.port funker da? Lenke til kommentar
hvidsten15 Skrevet 31. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2010 "og vips" +at jeg merket posten med *løst* henviste til at displayporten nå funket;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå