Satyra Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 (endret) Ser det er mange tråder opp og går rundt det med mms og desire. Har lest igjennom mange, men det ser ikke ut til at noen har svart på dette! Jeg har en slitter ny desire, og har hatt en samtale med Chess slik at jeg vet at apn-innstillingene er korrekte. I går fikk jeg sendt mms uten problem, men over natten har det tydeligvis endret seg - for i dag kan jeg ikke sende mms! "Generisk nettverksfeil" dukker opp etter at man prøver å sende mms'en! SÅ er det det noen som sier at det mobile nettverket må stå på for at man skal kunne sende og motta mms. Stemmer dette? -Og da lurer jeg på en ting til i forhold til det. Om det mobile nettverket står på, vil det si at internett er på hele tida? Slik at om det skulle være noen programmer som oppdaterer seg o.l blir jeg belastet for dette? Eller er det ikke noe problem å ha på det mobile nettverket? Kjenner jeg blir forvirra, for er så mange som sier forskjellige ting. Hadde iallefall hjulpet meg masse med noen svar her, for jeg blir smårar av at min herlige desire ikke klarer å sende mms!!! \\ Hannejinta! Edit: Ved at jeg går inn på "Navn på aksesspunkt" og deretter inn på "Chess MMS", så trykker jeg "Meny" - "lagre". Da ser det ut til at det fungerer - uten det mobile nettverket på. Skal vel ikke være nødvendig å gjøre det hver gang?! Endret 29. mai 2010 av Satyra Lenke til kommentar
Sportive. Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Slå på dataroaming så vil det vel fungere. Lenke til kommentar
Satyra Skrevet 29. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2010 (endret) Slå på dataroaming så vil det vel fungere. Hm okej, skal prøve det! Men hva er egentlig det? Forstod det som at det var slikt som skulle være av pga kostnadene? Gir tilbakemelding senere ! Takk Endret 29. mai 2010 av Satyra Lenke til kommentar
Satyra Skrevet 29. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2010 Dette hadde ikke noe og si.. Hm! Lenke til kommentar
Sportive. Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Jeg statte det opp sånn det står på chess sine sider funker flott hos meg Lenke til kommentar
Satyra Skrevet 30. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2010 Jeg statte det opp sånn det står på chess sine sider funker flott hos meg Oppsettet mitt er korrekt, for det satte jeg jo opp via Chess på telefon! Herlig kundeservice, da de ringte meg etter en tråd på facebook! Men ser ut til at det fungerer nå iallefall.. Er bare at det plutselig ikke fungerer mer, må inn å lagre apn-innstilligene og da fungerer det igjen. Utrolig rart.. Sikkert bare nettverket til chess som ikke helt klarer de nye og avanserte mobilene Ikke vet jeg, men.. Dataroaming skal ikke være på iallefall! Lenke til kommentar
Helgejs Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Jeg har samme problemet, men har en HTC Legend. Tror det stemmer at å tillate dataroaming løser problemet med mms. Men mitt problem er at noen ganger når dataroaming står på, blinker 3G og edge på varsellinja uten at jeg vet hvorfor. Virker som at mobilen synkroniserer diverse programmer ved hjelp av mobilt nettverk. Når jeg har tillat dataroaming, får jeg også tilgang til internett, selv om jeg har sjekket at "mobilt nettverk" ikke står på. Er forvirrende dette her, lurer på hvor mye det koster å bare la dette dure og gå i bakgrunnen. Ser det er mange tråder opp og går rundt det med mms og desire. Har lest igjennom mange, men det ser ikke ut til at noen har svart på dette! Jeg har en slitter ny desire, og har hatt en samtale med Chess slik at jeg vet at apn-innstillingene er korrekte. I går fikk jeg sendt mms uten problem, men over natten har det tydeligvis endret seg - for i dag kan jeg ikke sende mms! "Generisk nettverksfeil" dukker opp etter at man prøver å sende mms'en! SÅ er det det noen som sier at det mobile nettverket må stå på for at man skal kunne sende og motta mms. Stemmer dette? -Og da lurer jeg på en ting til i forhold til det. Om det mobile nettverket står på, vil det si at internett er på hele tida? Slik at om det skulle være noen programmer som oppdaterer seg o.l blir jeg belastet for dette? Eller er det ikke noe problem å ha på det mobile nettverket? Kjenner jeg blir forvirra, for er så mange som sier forskjellige ting. Hadde iallefall hjulpet meg masse med noen svar her, for jeg blir smårar av at min herlige desire ikke klarer å sende mms!!! \\ Hannejinta! Edit: Ved at jeg går inn på "Navn på aksesspunkt" og deretter inn på "Chess MMS", så trykker jeg "Meny" - "lagre". Da ser det ut til at det fungerer - uten det mobile nettverket på. Skal vel ikke være nødvendig å gjøre det hver gang?! Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Skru av at programmer skal synkronisere under roaming, også slår dere på mobilt-nettverk så fungerer det å sende mms uten at dere blir blakke:) ps: send epost, MYE billigere enn en mms... Lenke til kommentar
Satyra Skrevet 31. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2010 Skru av at programmer skal synkronisere under roaming, også slår dere på mobilt-nettverk så fungerer det å sende mms uten at dere blir blakke:) ps: send epost, MYE billigere enn en mms... Sender gratis mms til de jeg pleier å sende til, så det trengs ikke for min del! Jeg har samme problemet, men har en HTC Legend. Tror det stemmer at å tillate dataroaming løser problemet med mms. Men mitt problem er at noen ganger når dataroaming står på, blinker 3G og edge på varsellinja uten at jeg vet hvorfor. Virker som at mobilen synkroniserer diverse programmer ved hjelp av mobilt nettverk. Når jeg har tillat dataroaming, får jeg også tilgang til internett, selv om jeg har sjekket at "mobilt nettverk" ikke står på. Er forvirrende dette her, lurer på hvor mye det koster å bare la dette dure og gå i bakgrunnen. Ser det er mange tråder opp og går rundt det med mms og desire. Har lest igjennom mange, men det ser ikke ut til at noen har svart på dette! Jeg har en slitter ny desire, og har hatt en samtale med Chess slik at jeg vet at apn-innstillingene er korrekte. I går fikk jeg sendt mms uten problem, men over natten har det tydeligvis endret seg - for i dag kan jeg ikke sende mms! "Generisk nettverksfeil" dukker opp etter at man prøver å sende mms'en! SÅ er det det noen som sier at det mobile nettverket må stå på for at man skal kunne sende og motta mms. Stemmer dette? -Og da lurer jeg på en ting til i forhold til det. Om det mobile nettverket står på, vil det si at internett er på hele tida? Slik at om det skulle være noen programmer som oppdaterer seg o.l blir jeg belastet for dette? Eller er det ikke noe problem å ha på det mobile nettverket? Kjenner jeg blir forvirra, for er så mange som sier forskjellige ting. Hadde iallefall hjulpet meg masse med noen svar her, for jeg blir smårar av at min herlige desire ikke klarer å sende mms!!! \\ Hannejinta! Edit: Ved at jeg går inn på "Navn på aksesspunkt" og deretter inn på "Chess MMS", så trykker jeg "Meny" - "lagre". Da ser det ut til at det fungerer - uten det mobile nettverket på. Skal vel ikke være nødvendig å gjøre det hver gang?! Hm ja oki.. Teste ut det igjen da. Men får jo sendt uten også, så rart om den må stå på. Kan jo være det er nettopp derfor det er så varierende med at jeg kan sende noen dager og andre dager går det ikke.. Jeg legger også merke til at enkelte programmer synker seg, og at datatrafikken på "min side" (hos chess) stiger. Har haket av på det jeg vet. Irriterende ja, men løser seg vel om noen månender! Lære seg mobilen Lenke til kommentar
Satyra Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2010 Ang roaming har jeg fått bekreftet av Chess at det ikke trenger å stå på Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Så lenge mobilt nettverk står på får dere sendt mms, uten problemer! Lenke til kommentar
Satyra Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2010 (endret) Så lenge mobilt nettverk står på får dere sendt mms, uten problemer! Nope! Hatt problemet siden jeg fikk mobilen for ei uke siden. Virker den ene dagen, og dagen etter virker det ikke... Må slå av og på telefonen, lagre APN-innstillingene på nytt etc. for at det skal funke igjen. Hadde jo ikke laget denne tråden om det hadde virket.. Endret 1. juni 2010 av Satyra Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Har samme problemet, samt at mange av kompisene mine har samme problemet. Det er HTC Desire som ikke er helt frisk. Lenke til kommentar
jwa Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Har samme problemet, samt at mange av kompisene mine har samme problemet. Det er HTC Desire som ikke er helt frisk. Er dere samtidig koblet til WiFi ? Jeg har aldri problemmer så lenge jeg ikke er koblet til WiFi, men med en gang jeg er hjemme og glemmer å koble fra WiFi før jeg sender mms, får jeg generisk feil. Har som sagt aldri problemer så lenge jeg ikke er på WiFi. Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Har samme problemet, samt at mange av kompisene mine har samme problemet. Det er HTC Desire som ikke er helt frisk. Er dere samtidig koblet til WiFi ? Jeg har aldri problemmer så lenge jeg ikke er koblet til WiFi, men med en gang jeg er hjemme og glemmer å koble fra WiFi før jeg sender mms, får jeg generisk feil. Har som sagt aldri problemer så lenge jeg ikke er på WiFi. Vi får generisk feil uansett om vi er koblet til på wifi eller ikke. Plutselig så fungerer det igjen Lenke til kommentar
Urt Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Skubber opp ein gammal tråd. Sliter med det samme problemet som andre her før meg har gjort. Får ikkje sendt mms meldingar. Har satt opp slik som chess seier, fungerer der og då, men dagen etter er det tilbake til generisk nettverksfeil. Er det nokon som fann ut av ei løysing på dette problemet ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå