svas Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Jeg trenger ny trådløs router til hjemmenettverket mitt etter at den gamle linksys wrt300n tok kvelden. Noen punkter er viktigere enn andre. * Mulighet for oppdelt sikret nettverk, dvs. at jeg kan passordbeskytte halvparten av netttrafikken, samtidig som hvem som helst kan koble seg mot internett på en av meg ferdigoppsatt makshastighet. Tror det finnes, men er ikke helt sikker. * Makspris kr. 700.-ish * God rekkevidde. * Oppsett via nettleser. * Enkel og pålitlig i bruk. Overnevnte router kjøpte jeg i slutten av 2006 så det er lenge siden jeg har vært i markedet nå. Vet derfor ikke hva som finnes eller hva man burde velge. Takknemlig for all hjelp. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Linksys lager fremdeles gode routere, likeledes gjør Netgear som har den modellen som har fått mest skryt den siste tiden. Jeg har selv Netgear WNDR3700 som er den modellen som kommer anbefalt til dem som trenger mye funksjonalitet. Den har wifi i både 2.4Ghz og 5.0Ghz båndet, den har også mulighet til gjestenettverk i begge frekvensområder, avansert lastbalansering, 4Gbit porter, 1 Usb port for skriver, ekstern lagring etc. Og den er lett og sette opp med gode forklaringer i GUI. Men Linksys lager også gode routere så det blir vel en vurderingssak rundt hvor mye man vil legge i en ny router, og hva slags funksjonalitet man ønsker. Linksys og Netgear er omtrent like, Netgear fungerer dog bedre i hus med mye vegger og slikt mellom router og mottaker, den lager vel sterkere signaler antagelig. Lenke til kommentar
svas Skrevet 29. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2010 1 Usb port for skriver, ekstern lagring etc. Denne ser jo veldig bra ut! Hvilke hastigheter får du trådløst mot HD som du kobler med usb til denne routeren? Og via kabel? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 (endret) USB porten på Netgear er visstnok litt sær på hvilke enheter den liker best. Hvis enheten som kobles til er kompatibel så gjelder standard USB overføringshastighet. Hvis den derimot ikke er kompatibel så har jeg lest at det kan by på visse problemer. Jeg har desverre ikke kommet så langt at jeg har brukt USB porten til noen verdens ting ennå, men har planlagt å koble på ett Nas fra Netgear der etterhvert. Det blir antagelig modellen som heter Stora. www.smallnetbuilder.com har testet denne boksen i alle bauger og kanter så jeg tipper du finner svaret ditt der hvis du tar en titt. Endret 29. mai 2010 av vidarkri Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå