Gå til innhold

Slå av 3G, gprs på samsung galaxy spica + avslutte program.

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt meg meg overnevnte telefon. Den ser ut til å ha 1.5 versjonen av Android og ikke prøvd å oppdatere ennå. Da jeg sjekket forbruket på faktura, ser at telefonen stadig har valgt å bruke Wap. 3G Gprs (eller hva det nå måtte kalles. Er veldig lite inne i disse begrepene:-) er derfor interessert i å slå av disse funksjonene slik at jeg ikke må betale for forbruk av datatrafikk.

Jeg kan sikkert slette wap, men da fikk jeg beskjed fra netcom at heller ikke mms vil virke. Noen som vet? Takknemlig for svar.

En annen ting jeg lurer på er om programmene avsluttes eller kjører i bakgrunnen ved å trykke på tilbaketasten. Har opplevd et program som jeg ikke fikk avsluttet, og heller ikke å at kjørte; lå og sperret for annen nedlasting. Hvis det er så at de bare kjører i bakgrunn vil jo også det ha betynding for det første problemet mitt.

Rådet fra Netcom var å spørre i butikken der jeg jeg kjøpte tlf. Da jeg kjøpte telefonen ga selgeren klart uttrykk for at det var så mange modeller at han kunne ikke vite forskjellen på de. Redd det sier mer om vår hang til å kjøpe billig enn til å betale for service er jeg redd.

Takknemlig for alle svar og gjetninger på mine prob.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

å slå av roaming vil si og bare slå av datatrafikk når du ikke har tilgang på ditt eget mobilnett. Dvs, har du OneCall, å utenfor dekning av NetworkNorway å derfor går automatisk over til å bruke feks telenor sitt nett, så bruker du ikke datatrafikk.

For å slå av datatrafikk helt, er eneste måte å slette APN'en som styrer internett-trafikken.

edit: Avsluttning av programer er litt rart på Android, når du trykker tilbaketasten så avslutter du programmet (men det blir liggende i minnet) så sant det ikke er et program som er laget for å kjøres i bakgrunnen, men da skal du se at det fortsatt kjører øverst på skjermen i "notification baren"

Sånn har iallefall jeg forstått det. Du kan se hvilke programmer som ligger i minnet ved å holde inne "home" tasten i nokle sekunder.

Endret av kule-ku
Lenke til kommentar

edit: Avsluttning av programer er litt rart på Android, når du trykker tilbaketasten så avslutter du programmet (men det blir liggende i minnet) så sant det ikke er et program som er laget for å kjøres i bakgrunnen, men da skal du se at det fortsatt kjører øverst på skjermen i "notification baren"

Sånn har iallefall jeg forstått det. Du kan se hvilke programmer som ligger i minnet ved å holde inne "home" tasten i nokle sekunder.

Nesten riktig. Når du trykker tilbake-tasten "pauser" programmet og legger seg på minnet. trenger mobilen mer minne så avsluttes noen programmer for å frigjøre mer minne. Hvis noen programmer låser seg kan det være greit å ha et program som Taskiller free eller advanced task killer free. Der kan du lukke programmer som kjører i bakgrunnen, og du kan se hvilke programmer som ligger i minnet (dette kan du ikke gjøre ved å holde inne home-knappen, den viser bare de siste programmene du har åpnet).

Endret av Stagga89
Lenke til kommentar

Nesten riktig. Når du trykker tilbake-tasten "pauser" programmet og legger seg på minnet. trenger mobilen mer minne så avsluttes noen programmer for å frigjøre mer minne. Hvis noen programmer låser seg kan det være greit å ha et program som Taskiller free eller advanced task killer free. Der kan du lukke programmer som kjører i bakgrunnen, og du kan se hvilke programmer som ligger i minnet (dette kan du ikke gjøre ved å holde inne home-knappen, den viser bare de siste programmene du har åpnet).

Da blir det mer og laste ned skjønner jeg. Takk for gode tips og råd.

Jeg har søkt etter noen større og bedre veiledning en den lille folderen som følger med. Noen som vet om det finnes? Er jo for gæli å skulle måtte spørre på forum hver gang en lurer på noe. Telefonen virker jo som har alle muligheter, men å finne de er ikke lett.

Lurer også på å oppdatere til siste versjon av android, men etter hva jeg har lest meg til ser det ut til å være mye krøll med det. Erfaringer?

Youtube video hakker som møkk? Løsninger på dette? (Synes også jeg merker en liten tendens til dette på vanlig musikk avspilling, uten å ha finlyttet ennå).

Takker som vanlig for svar.

Endret av streethassle
Lenke til kommentar

Da blir det mer og laste ned skjønner jeg. Takk for gode tips og råd.

Jeg har søkt etter noen større og bedre veiledning en den lille folderen som følger med. Noen som vet om det finnes? Er jo for gæli å skulle måtte spørre på forum hver gang en lurer på noe. Telefonen virker jo som har alle muligheter, men å finne de er ikke lett.

Lurer også på å oppdatere til siste versjon av android, men etter hva jeg har lest meg til ser det ut til å være mye krøll med det. Erfaringer?

Youtube video hakker som møkk? Løsninger på dette? (Synes også jeg merker en liten tendens til dette på vanlig musikk avspilling, uten å ha finlyttet ennå).

Takker som vanlig for svar.

Sjekk denne tråden for oppgradering: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1217933

Lenke til kommentar

Etter nå lest alt som kunne gå feil ved oppgradering var jeg litt skeptisk, men fristelsen ble for stor. Vil bare til slutt si at etter å ha oppgradert programvaren på PC, så gikk oppgradering av telefonen veldig greit. Gjort på maks 10 min. og uten noe mystiske fiksfakserier.

De som i andre tråder skriver at det er en stor forbedring må jeg si meg enig i.

Først og fremst er hakking ved streaming f. eks youtube helt borte. Bare det er verdt oppgraderingen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...