Gå til innhold

Hjelp til å velge liten bærbar i prissjiktet 2-til 4-tusen

Anbefalte innlegg

Hei,

min gamle maskin har tatt kvelden og jeg trenger litt hjelp til å plukke ut en tilfredsstillende ny bærbar i prissjiktet ca 2000 til ca 4000 kr.

Formålet med maskinen:

1. Jobbe, det vil si, tekstbehandling og mulig oppkobling mot fjerndesktopp eller lignende for å benytte lette programmer.

2. Generell nettsurfing (kanskje titte litt på NRK nett-tv og lignende).

Ønsker:

1. størrelsesorden 11”, men er åpen for anbefalinger av både mindre og større, dog helst ikke over 12” eller mindre en 10”.

2. fordel om den er støysvak, men det er vel de fleste (ikke et must, men en fordel i forhold til å ha den med i møtevirksomhet).

Alt av hjelp og tips mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar :)

Har lest litt rundt på forumet og skjønt at Asus Eee pc 1201N har vært en favoritt, men er det noen av disse 11” som holder mål på tilsvarende måte?

Hva gjør Asusen til en bedre maskin?

Hvilke av maskinene under er ev. et godt alternativ prismessig i forhold til mitt bruk?

Er det noen av disse jeg absolutt bør styre unna?

Acer Aspire 1410 bærbar PC LX.SA70X.047 - 2799,-

ASUS Eee PC Seashell 1101HA 11,6" - 3295,-

Acer Aspire One D751h 11,6" WXGA - 3495,-

Acer Aspire One 752 11,6" HD - 3695,-

Acer Aspire Timeline 1810TZ SU4100 3GB - 4490,-

Acer Aspire 1810 AS1810TZBL - 4495,-

Lenovo ThinkPad X100e 160 GB - 4530,-

Dersom jeg skulle gå for Asus Eee pc 1201N, hva er forskjenne på N og PN?

Lenke til kommentar

1201N er mest populær fordi den er kraftigst i sin klasse.

Hakket over maskiner med Atom cpu er såkalte Culv maskiner, disse har bedre cpuer, ofte med 2 kjerner som f.eks de Acer 1810 modellene, de har også ofte ett noe bedre grafikkort.

Acer Aspire Timeline 1810TZ eller den andre 1810 modellen er absolutt kandidater hvis du vil legge i litt mere penger og kunne tenkt deg høyere ytelse enn en Atom modell.

(1810TZ har fått veldig god kritikk i tester.)

Det er ganske stor forskjell i ytelse på Culv maskiner og Atom maskiner.

Personlig så fraråder jeg kjøp at maskiner med Atom da de har så begrenset ytelse, unntaket er nettopp 1201N da den har 2 kjerner.

1201PN har kun 1 kjerne og dårligere batteri og er ikke verdt penga hvis du sammenligner med 1201N

Lenovo Thinkpad X100E har fått dårlig kritikk i test her på HW så den ville jeg ikke vurdert.

Lenke til kommentar

Kjøpte en Asus eee 1005PE for en stund tilbake. Veldig fornøyd. Bruker den til skole og sofapc. Med en batteritid på 12-13 timer er du ikke avhengig av lader heller, så det er veldig greit. Ikke den kraftigste maskinen du får, så spilling er ikke å anbefale. Men til spotify og internett så er den ypperlig... Har sikkert komt ut noe nytt i mellomtia, så prisen på den har vel kanskje sunket litt...? Kosta meg 3000 da den kom ut... Den blir ikke varm i det hele tatt, så du kan ha den i fanget. Den lager så godt som ingen lyd. Ikke vifter eller harddsk som bråker. Det er ihvertfall min anbefaling :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...