Gå til innhold

Fractal Design Define R2/R3 erfaringstråd


Anbefalte innlegg

Sliter dere med å få plass til kabler og rute kabler i R3 så vil jeg påstå at dere er rimelig dårlig på oppgaven. Er faktisk ganske god plass bak hovedkortbrettet, og det er mange hull til å rute kabler i. Det er også hamper i hovedkortbrettet som man kan stripse fast kabler i.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

eXa, det er vel litt snobbete sagt?

 

Det skal ikkje mykje til for å måtte krangle med panelet i utgangspunktet, og då hjelper det fint lite at 24pin kontakten er så pokkers feit at den sjølv ofte kan ta plassen som er der. :!:

 

Det er absolutt ikkje problemer med å legge opp kabler i R3en på ein pen og ryddig måte (foruten store irritasjonsmomenter med gummien på hullene), men så mykje plass er det faktiskt ikkje når materialet på sidepanelet kommer inn i bildet.

 

Nok til at panelet går igjen absolutt, men i min opplevelse var nevnte panelet eit mareritt å få på plass i utgangspunktet. Sjølve panelet er ganske tynt materiale slik eg opplevde det, og når det skulle på plass ville gjerne eit hjørne ikkje heilt smekke på plass. :ermm:

 

Men plass nok? Joda, det er det. Men eit mareritt er det å få på det pokkers panelet uansett. :!:

Lenke til kommentar

Snobbete? Det er en påstand fra min side, siden JEG faktisk syns det er ganske lett, på generelt allt av litt nyere kabinetter. Prøv å rute og hjemme kabler på ett eldre kabinett der det ikke er lagt opp til det og kom å klag(jeg klarer det fint i mitt stacker STC-01,dog med modulær strømforsyning). Man må ikke legge alle kablene oppå hverandre, man kan spre dem ut slik at det å få på døra ikke blir så vanskelig. Det er som sagt flere hull og flere hemper man kan bruke.

Men klart, om du ikke prøver å legge kablene litt ordentlig på baksiden men bare stapper dem inn og håper på det beste, ja da blir det fort litt vanskelig å få igjen døra, men da får du skylde på deg selv også ;) Eventuelt kjøpe noe ala Lian Li cube :tease:

Lenke til kommentar

Eg gjorde nå kablene så spredt så mulig eg. :p Eg tok til og med tida til å sortere dei skikkelig så dei ikkje knotet og kryssa seg der dei kom ut kabelhullet.

 

Men panelet ville pokker meg ikkje på frivilig. :p

 

Igjen syns eg begge panelene var eit mareritt nesten kor mange kabler det var eller ikkje var... :roll:

 

Kan hende eg ved uhell har bøyd eit par tagger, eller at dei var blitt skadet under frakt, så eg vil ikkje påstå det er ein sjølvfølge at det er noko som alle vil ha... men designet på monterings-metoden er rimelig dårlig syns eg. :p

Lenke til kommentar

Du oppsummerer hva jeg synes er dårlig med dem (du finner tre vesentlige ting som er galt, men "ingen problemer"? :p), det eneste jeg har å legge til er at hvis du er virkelig uheldig så kan du knekke/bøye festetappene. Sammenlignet med andre kabinett jeg har hatt klørne i, så synes jeg løsningen de har valgt er dårlig, særlig sett i lys av hvor bra kabinettet er ellers.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

R3 kommer med mer enn én vifte så det spørs hvor du tenker? Bortsett fra på de to plassene i front er det vel mulig med tykkere vifter overalt.

 

Hva skal du med så tykke vifter? De kan være gunstige hvis du skal presse luft gjennom noe som f.eks en radiator eller en trang kjøleribbe, men som kabinettvifte klarer du deg fint med en vanlig 25mm.

Endret av Komakino
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Fikk mit R3 for snart 2 mnd siden.

 

Viftekontrolleren som følger med var helt greit, men nå så begynner den å tulle litt :O

 

Skrur jeg hastigheten helt ned så stopper viftene, å jeg må skru hastigheten på fullt for at viftene i hele tatt skal begynne å snurre :p

 

Har de 2x120mm viftene som følger med pluss 1x140mm koblet på.

140mm viften er fra factal design.

 

 

Noen som har opplevd det samme ?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har hatt mitt R3 i en ukes tid nå. Det er to ting som irriterer meg en del, og begge er relatert til det å ha PC-en på om natten. Jeg har PC-en 78 cm unna hodeenden av senga mi.

 

1. Det blå lyset på powerknappen er virkelig LYST! Det lyser opp hele rommet. Er det mulig å skru av lyset uten å ødelegge noe? Som en nødløsning har jeg lagt en SSD-monteringsbrakett oppå knappen for å blokkere lyset...

 

2. Det bråker! Jeg hadde et gammelt kabinett før dette, og jeg syntes at det bråket, Men R3 bråker ganske mye mer. Jeg har et gammelt grafikkort som har en vifte, men ellers er det bare de to medfølgende kabinettviftene som er i sving. Jeg har ikke tatt i bruk viftekontrolleren. Vil det hjelpe på støyen å justere ned hastigheten på viftene? Jeg har fem HDD-er og to SSD-er, så jeg antar at det genereres noe varme inni der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...