Dassen Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Kanskje kjøpe borrelåsteipt på Clas Ohlson og feste med det i stedet? Jeg har hvertfall hatt gode resultater med det tidligere. Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Hele poenget med vannkjølingen er å kunne ha et tilnærmet lydløst mediasenter/spillemaskin i stua. ... Overklokking har jeg ikke tenkt på i utgangspunktet, men kanskje på slutten av levetiden for produktet. Ville det ikke vært bedre med en monster-passiv kjøler. Jeg vet ikke hvilken vannkjøling du har tenkt, men de kan ofte bråke like mye som en grei luftkjøler. Et passivt tower vil være helt lydløst. Luftgjennomstrømningen i R3 virker såpass bra at det skulle gå greit. Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Må si jeg har litt blandede følelser for kabinettet. Først når jeg åpnet esken, ble jeg overrasket over hvor mye jeg faktisk fikk for 700kr! Helt insane, sorte skruer, viftekontroller, hvitlakkerte detaljer, m.m. Lydisolering var det også :-) Når jeg hadde pakekt det opp, var det første som slo meg: WTF, toppen er laget av tynt metall! Jeg kunne se den bulte, he he.. Jeg monterte inn 2 x 140mm i toppen, 1 x 140mm i bunn, 1 x 140mm i sideddøren. Flyttet bakre fractal design 120mm til fronten, så jeg hadde to like der.. og monterte en annen 120mm bak. Kabinettet er ikke så stille lengre, selv om jeg kjøpte 15db vifter. Det er nok to årsaker: 1. Resonnans av toppdeksel (dette kommer jeg til å fikse med biltema asfaltplater) 2. Det er dårlig/mykt metall over alt (harddiskoppheng, "kroker" på sidedører, m.m.) 3. ACE må nok ha pyntet litt på spesifikasjonene til 140mm viftene Jobb FORSIKTIG når dere holder på med dette kabinettet, da det er laget med tynnest mulig metall. ELlers, var dekselet mitt knekt v/ innfestning til nedre viftedeksel i fronten. Det er jo praktisk talt umulig å se, pga. det er jo bak døren.. men jeg håper dustin vil sende meg ny front. om ikke, gidder jeg ikke sende det i retur.. det har egentlig ingen praktisk betydning da selve døren henger på øverste hengsel. Når det er sagt, er det mye man får for pengene her. Men toppen av dekselet kan med gjerne stives av, så den ikke får egenresonnans. Jeg må også ha enda en fancontroller, så jeg får justert ned hastigheten på ace-viftene. Når de tingene her er sagt, er jeg fremdeles fornøyd med kabinettet.. Men jeg hadde egentlig høyere forhåpninger til selve byggkvaliteten. Jeg mener fremdeles kabinettet er et bra kjøp, men jeg mener det har fått litt for lite kritikk i testene. Jeg merket også manglende markering i bunnplaten til hk samt div andre rariteter.. Det er feks vanskelig å montere den bakerste 140mm viften, om du monterer den fremste først. ACE 140mm viftene var også feilproduserte mtp. bruke gummifestene. (måtte klippe vekk sylinder med avbiter) Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 (endret) Heh, nøyaktig det samme som på mitt? Der er to av plast-festene som holder selve fronten knekt. Så det først nå nylig etter to måneder i min besittelse Sier meg enig i at det ikke er spesielt stillegående. Med to stk 120mm vifter som loffer avgårde på noen hundre rpm vil jeg påstå ethvert kabinett er stillegående, men med tilsammen 9 vifter der inne, pluss skjermkort blir det alt annet enn lydløst Ni vifter blir det strengt tatt støy av uansett, men som sagt så blir det en merkelig resonans i dette kabinettet med mange og kraftige vifter. Uansett så er det et godt kjøp til den prisen. Har hatt kabinetter til godt over tusenlappen som har vært mye mye værre. Endret 13. mars 2011 av Komakino Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Er jo det at viss du feks kjøper 3 stk 140mm vifter som lager 9dB lyd, så må du plusse på 3 dB pr ekstra vifte. Så 3 vifter lager tilsammen 15dB. Å du som har 9 vifter, det blir det støy av, men skulle ikke tro at det ble så veldig gale? Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Kjører jo samtlige på viftestyring. Ni vifter, derav fire 140mm på en kontroller som egentlig bare tar seks, hehe. På full guff så høres det godt, men med alle på minimum så er den faktisk ganske stillegående Lenke til kommentar
andylove Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 http://www.quietpc.com/gb-en-gbp/products/cpucoolers/nof-cr-100a Se hva jeg fant! MOHA! Den skal jeg ha i min maskin om den passer. NOen som har formeninger her? Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Den var svær! Men du trenger uansett god luftflyt i kabinettet for at passivløsninger skal fungere. Lenke til kommentar
ik2500k Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Fractal design r3 bråker..... Har de 2 stk org vifter som følger med , den ene viften går på lavt (turtall) mens den andre spinner av gårde i topp speed. Har koblet viftene slik, bak viften står på fan_pwr (denne går full pining) og den andre står på fan-chassi...denne er lydløs omtrent... Begge vifter er koblet på hovedkort. Har en 3 vifte, hvor er beste montering for denne for kjøling/støy? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Er jo mye bedre å koble viftene til viftestyringen som følger med, da kan du jo styre hastigheten og lydnivået selv. Lenke til kommentar
ik2500k Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Ok må nesten prøve den ... Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 ja, prøv hvertfall. DU kan koble opp til 3 vifter på den viftekontrollen som følger med. Så når du ikke spiller, er det bare til å skru helt ned, å når du spiller så skrur du opp Viftene som følger med, har ikke noe høyt lydnivå. 120mm har vel et lydnivå på 15dB. Å det er så og si ikke hørbart. Er ikke skjermkortet ditt du egentli hører da? Lenke til kommentar
ik2500k Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Nei, det er ikke mye i tilfelle, syns bare merkelig at den ene kjører så høyt, er det forksjell om jeg gjerne kobler vifta på en annen en fan_pwr og helle kobler på Fan_1 på hovedkort. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Viss jeg husker rett, så justerer den seg automatisk etter tempraturen på SB eller NB. Husker ikke helt nå. Å da justerer den hastigheten opp å ned etter tempen. Sorry, er dårlig til å forklare. Men prøvde du vifte styringen som fulgte med? Lenke til kommentar
ik2500k Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Nei skal prøve den i kvled. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Noen som har prøvd en skikkelig viftekontroller i front? Jeg fant en skikkelig kul viftekontroller med flott skjerm, som kunne overvåke mange vifter, hastigheter, temperaturer og hvor mye strøm hele pc'en brukte. Problemet var at den hadde et knappehjul som stakk noen cm ut, og dermer blokkerer døren. Innstilllinger for ulike viftekontakter på hovedkortet gjøres i bios. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Jeg har denne på et Fractal D R3. Ikke noe problem, bare å dytte den litt lengre inn før du skrur den fast. Kontrollerer samtlige vifter, inkl. skjermkort (9 stk) med denne. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Du har jo denne viftestyringen også viss du er redd for at det ikke passer, da denne er touch screen å ingenting som stikker ut. Har ikke prøvd den personlig, men eneste jeg kom på http://www.netshop.no/Avdelinger/Datautstyr/Kj%C3%B8ling/Viftestyring/5-25-/Aerocool-V12XT-viftestyring-2x525-39054.aspx Lenke til kommentar
BAT Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 En god test av R3 hos Silentpcreview. Link Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Noen som har noen tips til å få mindre harddiskstøy fra R2? Er en del harddiskstøy fra mitt, noe jeg tror skyldes at de medfølgende gummiringene i harddiskfestene er for stive til å gi noe særlig vinrasjonsdemping i det hele tatt. Er det mulig å enten få tak i noen bedre gummiringer, evt noe strikkoppheng? Har fire disker i den nå, skal ha inn en femte, så det kan ikke ta mye ekstra plass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå