Gå til innhold

Fractal Design Define R2/R3 erfaringstråd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg vil ha vannkjøling med radiator i taket på kabinettet.

Krav:

CPU blokk Intel Socket 1156/1155

GPU blokk (AMD HD6870)

Brikkesett (nødvendig?)

Det er jo ganske god plass til en vanntank og pumpe i kabinettet om man justerer litt.

Tanker og erfaringer her? Kan jeg f.eks kjøpe et ferdig sett fra et eller annet sted og kjøre på?

Takk for svar!

Lenke til kommentar

Har bestilt et R3 og så en fin case-mod. Noen som vet hvor enkelt det er å fjerne harddisk-bayen? Er ikke så keen på å skjære det ut tilfelle jeg ombestemmer meg, men til dags dato behøver jeg den ikke.

026c.jpg

Hvis du er heldig er det bare 4 pumpenagler som du kan bruke en drill å bore ut.

Lenke til kommentar

Jeg lurer også på å justere eller fjerne hd bayen. Trenger ikke alle disse, men hadde vært fint med plass til en 3tb lagringsdisk. Kunne forsåvidt montert den med o-ringer i 5"25 brønnen. Eneste er at systemet skal få seg en ssd til OS og sånn, må ha plass til det :)

Forøvrig har jeg bestemt meg for 2x140 rad i taket og montere ek dcp 4.0 pumpe og tank i bunnen av kabinettet. Skal ha kjøleblokker til gpu og cpu.

Da tenker jeg riggen blir rimelig stille.

Innvendinger eller forslag?

Moro at denne tråden er aktiv :)

Lenke til kommentar

Det blir nok å fjerne støydempningsmattene rundt hvor radiatoren skal sitte. Får se hvordan jeg gjøre det, men vekk må de nok.

Utover det skal jeg muligens fjerne HDD bay helt eller bare kutte den litt slik at jeg har igjen noen. Ser ikke helt vitsen med et optisk drev lenger, så jeg vurderer sterkt å henge 3,5" 3TB i O-ringer samt en SSD til oppsatsen for det. (Er ferdige fester der).

Da får jeg ganske god plass til kabler og pumpe/vanntank. Samt ryddet litt i kabinettet.

Hele poenget med vannkjølingen er å kunne ha et tilnærmet lydløst mediasenter/spillemaskin i stua. Det er kanskje ikke det mest kurante å dra med på LAN party, men har du passert en viss alder, er ikke LAN party 1.pri. Nær sagt ;) Overklokking har jeg ikke tenkt på i utgangspunktet, men kanskje på slutten av levetiden for produktet. Tyne mest mulig.

Fractal R3 er et av de aller beste kabinettene jeg har tatt i. Selv lagde jeg Antec tråden her på "huset" og var rimelig overbevist om at bedre produkter fantes ikke, men dette er i samme klasse.

Lenke til kommentar

Noen som har noe tips til å dempe støyen fra harddiskene mer? De alt for stive gummiføttene hjelper lite. Er det mulig å få til noe strikkoppheng i disse HDD-skuffene? Bruker omtrent samtlige, så det kan ikke ta alt for mye plass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...