Heeykon Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Hei Nå som alle kommunale skoler kan bli tatt ut i streik fra og med onsdag, hva skjer med eksamene? Er det noen negative sider ved å ikke få tatt eksamen pga streik? Lenke til kommentar
Okse_ku Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Hei Nå som alle kommunale skoler kan bli tatt ut i streik fra og med onsdag, hva skjer med eksamene? Er det noen negative sider ved å ikke få tatt eksamen pga streik? På vår skole er det bare IKT-fyren som er tatt ut, dermed vil man kanskje måtte gjøre eksamen med penn og papir - uten data. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Det eneste negative er at man ikke får muligheten til å forbedre snittet en smule. For noen, men svært få, kan det selvfølgelig i teorien gå så langt som å utgjøre forskjellen på å komme inn på den skolen man ønsker og å måtte ta til takke med et lavere ønske. Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Om streiken varer ut uken, får vi julekarakterene på vitnemålet. Og det gjør meg f*** forbanna. Da kommer jeg garantert ikke inn på studiene jeg vil. Har minst gått opp en karakter i snitt siden jul. Lenke til kommentar
Naiits Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Har du noe kilde på det? Isåfall blir jeg også ganske forbanna. Har gått opp med ca 0,4-0,5 i snitt fra vinterkarakterene. Lenke til kommentar
RainbowLady Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Det er vel faglærerne som skal sett standpunktkarakteren, og om de sitter utenfor og drikker kaffe blir vel det neppe gjort. Lenke til kommentar
Heeykon Skrevet 29. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2010 Så det er ikke noe krav til at du må ha bestått et viss antall eksamener for å få fullført vgs? Evt få vitnemål? Lenke til kommentar
Lucky Luciano Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Slapp av, streiken er garantert over før onsdag. Lenke til kommentar
Okse_ku Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Så det er ikke noe krav til at du må ha bestått et viss antall eksamener for å få fullført vgs? Evt få vitnemål? Nope, for to år siden fikk vg3 elevene karakteren som de fikk i standpunkt som eksamenskarakter. Lenke til kommentar
bikobiko123 Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Slapp av, streiken er garantert over før onsdag. Hvordan vet du dette? Lenke til kommentar
bikobiko123 Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Hørte snakk om tvungen lønnsnemnd. Trur dere dette skjer før eller etter onsdag. Lenke til kommentar
operg Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Når det gjelder at høstkarakterer kommer på vitnemålet, kommer ikke det til å skje uansett. Det er ingen regel som sier at standpunktskarakterene må være satt denne uken som er viktigere enn at man får de karakterene man skal ha. Lærerne på skolen min fortalte at man sannsynligvis ville få tillatelse til å sette standpunktskarakterer for VG3 uansett, og at de aldri hadde opplevd at noe sånt hadde skjedd som at høstkarakterene ble gjeldende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå